hemma :)

hej!
japp, nu är jag hemma från göteborg, eller rättare sagt kom hem i torsdags kväll.
kunde ju ha bloggat tidigare, men har inte orkat tyvärr (a) den varma solen tar ju alla ens krafter!

gårdagen och dagens pressande har resulterat en väldigt bränd kropp. Är mer eller mindre röd överallt förutom på armar och framsida lår. Kanske inte det smartaste, svider en del. Men jag har faktist smörjt in mig! Vi får väl hoppas att det snart lägger sig och blir bara brunt :)

japp, men vill ni inte höra lite om göteborg? Det finns även en del bilder på min bilddagbok för er som vill se.
Vi bodde iaf i en liten by eller vad man ska kalla det några mil utanför göteborg, Hindås hette det. Läskigt att jag idag fick veta att en kompis på msn bor just där!
Iaf, Hindås var lugnt och mysigt. Efter den långa bilresan med massa knäont så blev det till att paddla kanot. I mitten mellan bror och mig satt syster och skrek. Så fort jag bara vickade lite på kanoten så gallskrek hon, och tillslut blev det tårar. Haha, vad elak jag är.

På måndagen efter en tokvarm natt i stugan blev det till att åka in till city och universeum, och där sa jag rätt! Brukar alltid säga coluseum tyvärr :P Där kolla vi på djur från havet till regnskogen, häftigt. Även fast jag ogillar fiskar starkt :P I shoppen sen hittade jag dessutom en skitcool godsedjursapa, som var lika stor som två människor, synd bara att jag inte fick ta med mig den hem :(

På tisdagen blev det liseberg hela långa dagen, det var väldigt mycket folk så blev långa köer. Åkte alla karuseller förutom dom som inte är för barn, riktigt kul var det! Och även kul och lura med linda i några, haha gud vad hon skrek på mamma.
På onsdagen blev det att gå runt i stan, och härligt väder var det också :) besökte blandannat shoppinggatan avenyn (hoppas andra avenyn börjar snart btw), någon "feskekörka" och sveriges största shoppingcentrum nordstan. Tyvärr hann jag bara shoppa en väska och en foundation innan min familj hade tröttnat helt på mig ocvh mitt springande ;( Haha något som var väldigt kul var när vi besökte McDonalds för en lunch, att höra dom säga " en chicken burger", då kan man verkligen inte låta bli och skratta.
På kvällen blev det fiska, men ingen fisk blev det., fast två bottennapp här!

På torsdagen var det dags för hemfärd, men vi stannade i Borås för att gå på Borås djurpark först. Och sen blev det också ett dopp i en pool innan vi började resan hem.
Inne på djurparken såg vi allt ifrån savannens djur till våra egna älgar. Och solen stekte ju på hur varmt som helst!
Såg världens sötaste gris som jag gärna hade tagit med mig hem, och så läste vi på en skylt där grisarnas namn stod, ena hette; Rullebullens greve gryta ;O haha helt sjukt, stackars gris säger jag. En apa såg även väldigt annorlunda ut, eller jag vet inte om dom ska se ut så? Iaf väldigt konstig, men tyckte synd om honom, han var mobbad ;(
Det var min resa kortfattat, trevligt var det (:
Och nu tycker jag det svider så mkt på kroppen så man kanske ska ta och sova om ett tag? Solen tar ju kål på en!
fast först blir det grease :)
Puss så länge :)


vattnet

jag saknar dig
/ Vevve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0