fredag kväll

hej igen :)
man får faktist göra ingenting en fredagkväll, det är inte förbjudet.
jag får rent utsagt panik om jag inte gör någonting en fredag/lördag kväll, känner mig tråkig.
ikväll känner jag att jag inte orkar något över huvud taget, så ska ta och gå och lägga mig och kolla på film snart. med en kopp te, och en bit mörk choklad, mums.
hade igentligen andra planer för kvällen, men hur kul är det om man inte har orken till det?
man ska lyssna på kroppens signaler.
för inte kan extrem huvudvärk under en hel dag som sedan försöks dämpas med alvedon utan något resultat, vara något vidare bra tecken? och sammtidigt det där jävla trycket över bröstet..
har iallafall käkat pizza på ibbe's idag, hehehe. fast den var inte god.

de två senaste kvällarna har jag upplevt något konstigt. ända sen vi flyttade till den här lägenheten( flyttade i januari), så har jag inte längtat tillbaka till den gamla ett dugg. men i förrgår när jag låg och väntade på john blund så helt plötsligt så fick jag för mig att sängen stod under ett fönster och att det kom in ljud där utifrån(precis som i förra lägenheten, men inte här), när jag senare slog upp ögonen var jag helt förvirrad.
kommer inte ihåg, men någon liknande känsla fick jag igår också.
läskig känsla, när man tror att man befinner sig någonstans där man inte alls är

GUD
jag har ingen aning om vad folk tror och tycker om gud? och är du starkt troende och tycker folk är dumma i huvet som inte tror på det, så läs inte det här. för det här är min blogg, alltså ska jag skriva mina åskiter om saken.

jag såg på oprah här för någon dag sen, och då var det en kille där som jag tror var någon sorts psykolog. mannen var starkt troende och han påstod att förhållandet mellan männsikan och gud var som vatten i olika former. (ska försöka förklara det här någorlunda som han sa). han påstod att vi människor var som is, och värmdes vi med kärlek blev vi flytande och förenades med varandra. sammtidigt som gud var vattenångan som fanns överallt, och tydligen så finns gud i allt och alla på hela jorden. när vi dör blir vi till ånga och förenas med guds alla små vibrerande vattenmolekyler ;)

vad tänker killen med? visst, låter lite vacket att vi förenas som flytande vatten om vi blir värmda med kärlek, men jag menar, finns gud överallt? jag kommer ihåg när min syster en dag kom hem från kören(som hålls i kyrkan) och påstod samma sak, "gud finns överallt", jag kollade på henne med den är blicken "är du helt dum i huvet?".
jag tror att troendet uppkom under den tid då kyrkan skulle samla in pengar, om jag inte minns fel så var det under medeltiden? jag har iallafall fått hört någonting sånt i skolan, att de lurade folk att gud fanns så det skulle få in pengar till kyrkan.

nej, antingen är gud den där skäggiga gubben som sitter där uppe bland molnen och ger oss regn när han kissar, eller så finns han inte över huvud taget :)
och det är vad jag tror!




kanske någonstans där uppe?




den här videon är väldigt fin tycker jag, och det mycket på grund av den fina musiken.
men han säger också väldigt kloka saker "gud", som får en att fundera.
hittade den tyvärr inte på svenska..

nu känner jag hur ögonlocken blir allt tyngre och tyngre..
godnatt, puss <3

/ Vevve


Kommentarer
Postat av: Assforce

ja skulle nog säga att du antagligen drömde nåt som hade med den gamla lägenheten att göra.. och det låter som den snubben inte har alla hästar i stallet :P... fast ja är ju så anti troende som man kan bli iof :P

2008-09-27 @ 01:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0