höst

satt och tänkte på hur mycket jag saknar sommaren, men sen kom jag på att hösten inte heller är så dum. man plockar fram mysiga jackor, halsdukar, vantar och mössor, eller kanske köper man nytt? ännu roligare. något som också gör att jag tycker om hösten är att jag fyller år just då. och alla mysiga hemmakvällar framför tvn med en kopp te får vi inte glömma!
Själv ska jag investera mig en ny jacka inom kort, har hittat en jag tycker mycket om. sen får vi se om jag hittar några fina vantar och en mössa skulle inte heller sitta fel.
den har jag tänkt mig :)


nu börjar det bli kväll, och under hela min dag har jag gjort.. nästan igenting.
har fått reda på att jag kommer inte kommer att få studiebidrag fören i januari, så nu får jag pengar den tjugonde (tack iaf pontus och mathias :), och det baraför att jag fyller så sent. men jag klagar inte, skillnaden med barnbidrag är bara att man får pengarna tidigare.
har också idag satt in de första pengarna på mitt sparkonto, ett steg i rätt riktning! och så har jag kollat upp lite olika datorer, får se vad det blir för något, ändå en tid kvar innan jag kan köpa den. funderade lite på om man kanske skulle köpa på avbetalning, men kom fram till att det i slutändan skiljer ca 2000 kr, och dte tycker jag inte det är värt.
jag har också kikat upp vilken plattång jag ska önska mig när jag fyller år, så snart slipper man fisklukten. och då passa jag på och skriva mig en önskelista, precis som när man var liten :), inte för att dne blev lång men..

har också börjat funderat starkare på vad det är som gör att jag har ont i hjärtat/bröstet nästan hela tiden, och har haft över en vecka nu. så mamma fick ringa doktorn idag, så får jag ta och pallra mig dit imorgon. kan vara hjärtmuskelinfektion, sånt man får när man tränar när man inte borde.
och mitt rum har även fått blivit lite renare, surt att mina möbler blir dammiga så himla fort, kanske för att de flesta är svarta.
men inget pluggade har det blivit! just därför jag skriver nu, så jag slipper sätta mig sen och skriva. och om en timme är det idol, så där har ni mina planer för kvällen :)

imorgon är det skola som vanligt, och så får vi se om det blir något gym därefter, beror på vad farbror doktorn säger.

ska ta och slå upp historiaboken nu
godnatt :) <3
(eller sen iaf)

/ Vevve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0