En brinnande jojjo

Vaknade med en fruktansvärd smärta i min fot, kände helt enkelt inte för att halta runt i skolan med så jag gick och la mig igen. Blir väl helt enkelt hemma idag då, tjockt nice.

Drömde en panikdröm när jag somnade framför the voice för några timmar sen. Jag låg och sov precis som jag egentligen gjorde i verkligeheten, när jag helt plötsligt reste mig och hittade en gammal jojjo som jag hade när jag var liten. Började leka med den, och jag var grym! Upp och ner flög den i en ruskig fart, och jag kände mig grymmast i världen. Helt plötsligt började jojjon ryka vattenånga, och när jag öpnnade den fanns det ett stort plåtutrymme därinne som brann! Jag sprang ut i köket och skrek rakt ut, försökte hälla vatten i den, inget resultat. La den på spisen, och spisen belv helt röd. Så som den blir när den värms upp(när man slår på plattan). Tillsist kom pappa och kastade en handuk över jojjon och ringde brandåren efter att elden hade slocknat, värt?

Ska förtydliga min lite om gårdagens gnäll på bloggerskor. Lät som jag hatade dem, men det är snarare tvärt om, Kissie är störtskön som inte tar åt sig någonting, folk kan skriva massa elaka saker till henne utan att hon bryr sig över huvud taget, riktigt starkt! Och Bondinbella är väl sveriges bästa förbild, hon har koll på sitt liv, och hon har alltid väldigt smarta argument om saker. Men som jag sa igår, varför får dem betalt för att berätta om sina liv 24/7? Tjugohundratalets nöjeskultur..


Tidsfördrift:

Lovar du att vara ärlig? Jovisst
Ditt namn: Veronica
Låt som du sörjer till när du är ledsen? Olika, får lätt låtar att passa i olika situationer

Beroende av? Omtanke

Vem behöver du mest just nu? Dem allra närmaste
Vad tror folk om dig? Inte vet jag?
Stämmer det? Det hoppas jag
Är du kär i någon? Nej
Vad får du oftast komplimanger för? Oj, svårt. Min personlighet, mitt lockiga hår, mina kinder eller mina ögonbryn?
Brukar du skratta för dig själv? Haha verkligen
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Åh, lyssnar på en låt jag alltis lyssna på när jag åkte lift!<3"
Var bor du? Västerås
Trivs du där? Jag är trygg iaf, men här stannar jag inte för resten av livet
Vem kramade du senast? Sötsyster
Vem pussade du senast? Issa bebboo
Äger du några converse? Jaop, ett par svarta låga
Vad har du för mobilsignal? Alltid vibration
Sprit, cider, vin eller öl? Vin och cider, sprit funkar
Brukar du bli för full? Heheh, va?
Vad har du för mobil operatör? Comviq
Är du allergisk i mot något? Jaa björkpollen och det som ingår
Minimorötter eller pommes? Pommes eftersom jag får botoxläppar av råa morötter
Har du haft sex idag?  Nej
Nästa mål i ditt liv? Klara gymnasiet galant och samtidigt må bra under tiden
Hur svarar du i mobilen? "Hallå?", "Tjooo" eller "Hej det är Veronica"
Vem ringde du senast? Linda
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Hon typ sov :P
Antal timmar sömn inatt? Jadu, typ 5,
Sov du ensam? Yes
Brukar du komma i tid? Nehe du, jag försöker dock, och blir alltid lika arg på mig själv
Bikini eller baddräkt? Bikini
När mår du bra? När livet går bra och jag får vara med människor jag tycker om
När blev du fotad senast? Hmm, några veckor sen
Hur känner du dig nu? Seeeg och bajsont i foten
Hur gammal hade du tänkt bli? Vi får väl hoppas på det bästa, ska iallafall åka vasaloppet, hoppa fallskärm, gå på kinesiska muren, bestiga ett högt berg, åka skidor i alperna och resa runt jorden innan jag dör. Gärna hinna bli en cool pensionerad mormor/farmor också.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart?
Vad tycker du om fötter? Fötter? Euh, hate it right now
Vad saknar du? Åre!
Hur tar du dig till skolan? kära pärlan
Hade du en bra kväll igår? Den sög väl inte
Favorit dryck på morgonen? Dricker mjölk
Rakar du benen? Alltid
När brukar du oftast gå och lägga dig? Runt elva på vardagar och betydligt senare annars
Är du blyg? Nej inte ofta
Sysslar du med någon idrott? Nej, bara gym
Vill du hellre ha mail än brev? Spelar ingen roll, vanliga handskrivna brev är väl gulligt kan jag tycka
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, men det stort intresse
Har du spytt offentligt? Jo
Är du nöjd med ditt liv? Ja det är jag :)
Är du bortskämd? Min bror säger det..
Är du mörkrädd? Bara när man inte kan se om det är någon i närheten
Vad gör du i mogon? Går väl i skolan som en vanlig svensk tonåring
Vad är det värsta du vet? Att behöva stressa och prioritera, och när man inte vet vad man vill
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Beror helt på hur mycket jag har att spendera och vad jag behöver ha, men några hundra i genomsnitt kanske?
Vad behöver du just nu? Mat
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Blondinbella
Vad längtar du till? Skolavslutingen
Har du bra vänner och äkta vänskap? Verkligen, skulle inte byta ut mina vänner mot någonting
Vad använder du för shampoo? Det som står i duschen
En speciell dag du minns? Hand i hand genom sthlm city säger jag bara..
Hur gammal är du? Sexton höstar
Om fem månader? Fortfarande sexton, och har precis börjat tvåan
Gröna eller röda äppeln? Röda hårda
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Linda
Gillar du golf?  Minigolf!
Vilken tid gick du upp idag? Typ sju.. fast somnade om vid åtta igen
Har du sovit i din egna säng inatt?  Japp
Har du strumpor på dig nu?  På den ostukade foten ja
Vad ska du göra ikväll? Andra avenyn!
Är det okej att gråta? Verkligen, ett fint sett att uttrycka sina känslor
När grät du senast? Någon dag sen
Laddar du ner musik och film från Internet? Yesbox
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag vet inte.. shoppa, leva livet, resa massor och spara
Bär du glasögon eller linser?  Glasögon när jag känner för det
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? På skor och jeans är det väl mer "viktigt" än på resten, som inte spelar roll enligt mig.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Tidigast halv 12, om ingen jävel har ställt klockan
Har du piercing? Bara i öronen
Vill du gifta dig? Ja om jag hittar the love of my life
Vill du ha barn? Ja!
Vad ska dina barn heta? Destiny är det enda namnet jag har fastnat för hittills.
Solar du ofta? En gång i veckan
Är du bra på att laga mat? Vill jag så kan jag
Gillar du att dansa?  När jag är på humör för det ja :)
Är du flygrädd? Har aldrig flugit
Hur vig är du? Kan röra mig iallafall
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten ftw
Vilken är din favoritglass? Tycker om de flesta, men magnum är en favorit!
Tror du på ett liv efter döden? Nangijala säger jag bara
Tycker du om sushi? Har aldrig provat det
Vad äter du helst när du ser på film? Spelar ingen roll, bara jag får äta något
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja :)
Har du tandläkarskräck? Jag älskar att gå till tandläkaren!
Är du morgon- eller kvällsmänniska?  Kvälls
Vilken ögonfärg har du?  Blågröna
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja
Biter du på naglarna? Nejs
Röker du?  Nehe du
Hur ofta tränar/motionerar du?  Varje dag
Senaste låt du hörde?  Too bored to die
Vad gör du på helgerna? Så lite som möjligt
Vad ska du göra nu? Kolla på andra avenyn(förra veckans avsnitt)

Kommentarer
Postat av: Memph

"Sprit funkar" jaså du? :O

2009-04-15 @ 16:11:48
Postat av: vevve

joo jag dör iaf inte :)

2009-04-15 @ 19:32:56
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0