Skogsmullen i mig

Mamma drog med mig och syster ut i skogen idag, för att stärka vår Svensson-image. Nej så kanske det inte var, men eftersom att jag är den i familjen som äter upp all blåbär som plockas, så får jag lite ångest att jag aldrig är med och plockar själv.
Vi fick iallafall ihop några liter, fast det hela slutade med att min syster välte en av hinkarna, samtidigt som jag var helt blå runt munnen och på händerna. Blåbär är gott! Fast det suger verkligen att vara i skogen, tack och lov att man är stadsunge.

Maria säger alltid att vi är en riktig jävla Svenssonfamilj. Vi (dom) älskar att gå i skogen för att plocka svamp och bär, vi kör Volvo, vi campar, och jaa, vad mer? Vi heter Johansson! Det saknas ju iallafall villa, hund och husvagn. Så riktigt där är vi väl ändå inte, än.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0