I taket lyser stjärnorna

Jenna har just börjat sjuan och det enda hon borde behöva oroa sig för är att brösten aldrig växer,den alldeles för blonda klasskompisen Ullis-Knullis som hon hatar och hur hon skall få Sakke snygg snygg snygg att lägga märke till hanne.Men Gud har inte sköt sitt jobb.Hemma hos Jenna finns en rullator,en doseringslåda,en duschstol,peruker och anpassade möbler och skåp.Där lever nämligen en cancersjuk mamma.I taket i Jennas rum sitter stjärnor som lyser i mörkret.Under en av dem har hon gömt en dikt.

 

Om du dör mamma,då tar jag livet av mig.


 

Har läst den här boken hela morgonen, så nu är den slut. Vissa stunder kunde jag inte ens se texten för att ögonen var så tårfyllda, läsvärd bok!

 

Och idag är det visst Onsdag, och dags för badminton med brudarna om några timmar, det ska blir jättekul! Och ikväll får vi se om jag hakar på grabbarna på lan, beror på om Linnéa är på.

Men först, dags att klä på sig och räkna lite matte. Och även springa till ica och köpa nytt comviq kompis, eftersom att mitt gick ut imorse..

Vi hörs senare!

/Vevvvs

<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0