Ett år på Haga

Hej igen, blir visst ett till inlägg idag. hihi

Häromdagen hade vi bott ett år i nya lägenheten
(jag kallar faktist den det fortfarande).
Den 5 Januari 2008 flyttade vi in här på Haga, och lämnade Bjurhovda bakom oss. Jag själv trodde att det skulle bli tufft eftersom att jag är uppvuxen därborta, och dessutom bodde iprincip alla mina närmaste vänner där.
Flytten blev allt annat än jobbig. Jag iallafall, kan säga nu efter ett år att jag inte har längtat tillbaka alls. Sen vet jag inte vad resten av familjen känner, men skulle tippa på att de känner detsamma.
Jag vet inte riktigt vad som gör att vi gillar det här så mycket. Större och hemtrevligare lägenhet, nära till det mesta osv.
Har fått höra av mina kompisar att dem tycker att hela min familj har blivit mycket gladare sen vi flyttade hit, kanske kan stämma det :)
Den enda gången jag faktist till och med blev helt stum, det är när jag för första gången gick förbi dörren in till min förra lägenhet. Eftersom att Nathalie och Isabelle bor i den trappen så kan man ju inte undvika det. Där stod dem och sa
" Vevve du bor fortfarande här!" Och visst kändes det så, det där var ju min dörr, varför stod det något annat namn på brevlådan?
Den sekunden önskade jag att jag kunde bo på båda ställena.
Har försökt leta fram lite bilder på utvecklingen av mitt rum;


Såhär såg mitt rum ut från det att vi flyttade in till i somras - väldigt tomt
(bästa bilden jag hittade - tyvärr var jag med på den)
Bilden är tagen strax före avslutingen i nian


I somras började vi somsagt renoveringen


Under tiden bodde jag inne i min brors rum, när han var på Mallorca.
Undra varför han inte tycker om den här bilden? ;)


Och precis innan skolan började igen så var allt klart!
Det går inte en dag utan att jag älskar mitt rum, jag är hur nöjd som helst :)



Kommentarer
Postat av: Memph

Vem fan skulle längta tillbaka till bjurhovda liksom? :D

2009-01-08 @ 22:25:16
Postat av: vevve

inte fan jag iaf! :D

2009-01-08 @ 22:40:28
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
Postat av: Virre

bara parasiter som bor på bjurhovda säger adde.

soffan :(

2009-01-10 @ 03:26:20
Postat av: Nathalie

men va saknar du inte bjuris :( och tro mig jag kallar den oxå för nya lägenheten :D hahah!

2009-01-12 @ 15:33:27
Postat av: vevve

jaa, nya lägenheten ;D neej men att bo vid er det saknar jag <3

2009-01-12 @ 17:53:52
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0