En farfar med starka åsikter

Jag mår inte bra av för lite sömn, det är en sak som är säkert.. Alltså mår jag inte på topp idag.
Förutom att vi började redan åtta med fysikprov så har det varit en riktigt nice skoldag, slutade redan innan tolv och därefter träffade vi våran blivande sos-lärare och pratade igenom lite saker. Skönt att vi äntligen ska få lite hjälp med kemin!

Tog en sväng förbi farmor och farfar på väg hem. Efter att vi i skolan hade diskuterat att man besöker dem allt för sällan, kunde jag inget annat än att åka dit. Tänk, den vackra dagen när dem ligger där på dödsbädden så kommer jag ha sånna rysliga skuldkänslor! Cyklar ju förfan förbi dem varenda dag hem från skolan, och vad är det inte för självisk och självupptagen människa som inte åker förbi och säger hej åtminstone? Nej, så när jag idag passerade deras hus, då kunde jag ingenting annat än att svänga in och låtas mig bjudas på mackor och kräm, hade förmodligen mått riktigt dåligt nu om jag inte hade gjort det. En god gärning! Alltid lika kul att se hur glada dem blir av lite besök.
Och farfar är väl för skön han. Han satt och läste en tidning och tillslut när han studerade baksidans telefonanons började han prata om dessa människor som står överallt och försöker lura på folk att man kan ringa för "0 kr". Han tänkte speciellt på dem gamla som självklart skulle gå på det där. Eftersom att han är som han är så sa han rent ut "Dem borde skjutas! Och sen dem där telefonförsäljarna som ringer hem till en, man borde kunna trycka på en knapp på telefonen så dem får en stöt som går rakt in i huvudet!"
HAhah, så jävla evil.



Btw, take a look at this. Helt plötsligt när jag hade duschat igår upptäckte jag ett skärsår på handen :S

Idag blir det chill.. har litegrann jag behöver göra, och sen blir det sängen supertidigt så jag är taggad för två och en halv timmes nationella imorgon.


Inte världens bästa kvalité på videon, inte för att jag vet om det är den rätta heller. Menskitsamma, låten är helt underbar!

Och slutligen, some egopics från idag:






Nu ska jag svepa mängden vatten och kika igenom gamla nationella prov, so long!


Kommentarer
Postat av: Mandy

haha skön farfar du har

2009-05-07 @ 17:21:09
URL: http://mandytang.blogg.se/
Postat av: Veronica

haha jovisst!

2009-05-07 @ 17:49:29
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
Postat av: Dude

eran farfar är kung

2009-05-07 @ 18:51:14
Postat av: Anonym

haha japp, farfar är kingen

2009-05-07 @ 21:14:40
Postat av: Mandy

sv; hehe maybe, maybe not ;)

2009-05-07 @ 21:34:02
URL: http://mandytang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0