Helg igen!!

Hejhopp, helgen är här igen och jag njuuter! Skulle egentligen ha stuckit till stan och träffat Issa och Alice på en fika, fast vi bestämde oss för att ta det imorn ist.

Den här veckan har jag gjort en del. I tisdags var jag på gymmet, fan va skönt det var att träna! Grymt. Tyvärr har jag inte hunnit dit nå mer efter det. Efter gymmet var jag och tittade på när min lillasyster hade "gitarrorkester" hon är så duktigt, min sötnos! Dagarna efter det har jag mest koncentrerat mig på kemin vi hade prov på igår, vilket inte gick nå vidare alls. SUCK. Igår fyllde bästavännen 17 år, så var över där och firade henne igårkväll med hennes pojkvän. Allid lika kul att träffa er :)

Igårmorse körde jag på en hund.. haha seriöst. Hade skitbråttom till provet jag redan var försenad till, kom på höger sida, och ägaren med sin hund gick vänster. Just när jag börjar närma mig dem så släpper ägaren på hunden(!?) så den springer rakt ut framför min cykel. Klart som fan hinner jag inte stanna när jag hade kommit upp i en sån racerfart. I den där slowmotionscenen som uppträder just när man inser att man faktiskt ska krocka så var allt i mitt huvud "HUUUUNDEN!!" *PAFF PONG BANG, WOFF WOFF!* Så låg jag på backen och hunden hade flygit någon meter i skall. Ägaren blev helt förtvivlad och sa " Herregud jag såg dig inte! Gick det bra?" Jag var så förbannad och stressad i det ögonblicket så jag kunde inget annat än att mumla ett kort "ja" och resa mig, sätta mig på cykeln och cykla därifrån. I den stunden brydde jag mig inte ett jävla skit om hunden, eftersom att hela grejen var ägarens fel.
Först efteråt har jag börjat fundera.. kanske gjorde hunden illa sig riktigt ordentligt? Den kanske ligger på djursjukhuset just nu väntar på att dö :o herre min skapare..

Hunden bet sönder mina strumpbyxor och gjorde ett härligt köttsår på mitt knä.

 

Mamma kom nyss hem från Stockholm. Hon har varit på julmarknad, och köpte tydligen en lott för 30kr,
TITTA VAD HON VANN PÅ DEN!:

mahah, muums!

Får börja med det nyttiga på måndag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0