Sagan om Ullared

Sitter och kikar lite på dagens Ullared på Kanal 5 Play, kom på att Paul och Kjell skulle vara med idag.

Såklart så svävar tankarna iväg.. För några år sedan skulle jag, mamma, moster och morbrors fru(om jag inte minns fel) åka till Ullared en fin sommardag, mamma hade sagt att det fanns mycket kläder där, så klart att jag haka på.

Väl i bilen kommer jag inte ihåg så mycket av vad som hände, men när vi hade kommit en bra bit så small det till och helt plötsligt, och vi hade punktering på bilen.. Vi fick stanna, sätta ut en sån där varningstriangel, och satte oss sedan i ett dike och fikade (jag satt i en gammal barnstol minns jag, som vi tog ut ur bilen) medan vi väntade på att pappa och morbror skulle komma och hjälpa oss. Ivriga som vi var så började vi såklart att försöka slita i däcket med ett sån där "mutter-kors", men det gick inte så bra. Har för mig att det hann stanna en tjej som tog fram någon mirakelskruvmejsel(som dock inte fungerade, hon blev så knäckt haha), och så stannade det en farbror som mamma fick åka med, för att hämta någonting om jag inte minns fel (kommer ihåg hur rädd jag var, trodde jag aldrig skulle få se henne igen). Utan nå resultat alls, fick vi vänta in pappsen och morbror, och när dem äntligen kom fram insåg dem att muttrarna hade blivit runda för att vi hade kämpat så mycket med dem. Hahah, dagen slutade med att bärgningsbilen fick hämta bilfan och löda bort muttrarna. Det blev alltså ingen visit på Ullared den dagen, men jag kommer ihåg att mamma lovade mig att vi skulle åka dit en annan dag.
Den dagen har inte kommit än!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0