Sista novermber

blogg.se är sjukt segt idag, så vi får se hur långt det här inlägget kommer.

Sista Novermber idag då, imorn börjar den mysiga, kalla, juliga månaden då man får öppna chokladkalender varje morgon och äta frukost framför julkalendern. Önskat så att det ska komma lite snö innan jul också! Här är min godisgömma:


Den ser ju lagom smaskig ut!

Idag har jag haft en härlig dag. Har haft olidligt ont i huvudet och varit så trött att jag har kunnat somna när som helst, men det skiter vi i.
Imorse när jag satt och åt frukost med mitt goda morgonhumör, host, öppnas dörren och där står min bror och nynnar "Godmorgon godmorgon, se fåglar sjunga glatt!" Helt plötsligt var också Linda och mamma i mitt rum och var på ovanligt bra humör. Eftersom det spöregnade ute så tjatade jag till mig skjuts till skulan. Skönt med varierade mornar, inte alltid de där när man får gå runt i en mörk tyst lägenhet för att sen sätta sig på cykeln och trampa till skolan.

Idag skulle min idrottslärare bli glad om jag berättade vad jag har gjort. För man ska ju nämligen "göra någonting för sin hälsa varenda dag". Idag har jag haft idrott, gått hem från skolan(med en grymt tung väska över axeln, höll på att slungas ut i vägen när jag skulle byta axel på väskan) och nu ikväll cyklade jag ner till friskis och körde ett yogapass med mallan. Gick även hem(!!) Känner mig så fruktansvärt stolt, MARIE!

När jag kom hem från skolan var Ida här, vår egen lilla energispridare och kusin. Familjen(inte jag och pappa som gör saker för samhället om dagarna), hon och ullrika hade varit på hälla under dagen. Så nu har vi införkskaffat en trådlös rauter, äntligen slut på allt krångel med den där dumma internetsladden!
Okej, käften glappar. Jag har en skitslapp vecka den här veckan, så jag kör stenhårt på träningen. Tränade ben för första gången igår, och har knappt haft ont i knäna alls idag! Ska träffa en gymcoach imorn så vi kan lägga upp min framtida träning, kan bli intressant.

Fick brev från Plikverket idag, och det var med fjärillar i magen jag öppnade det.
Gjorde, mest på skojs skull, en ansökan till mönstring tidigare i höst. Fick svara på lite frågor om hälsa osv.
Och titta vad dem tyckte om mig!:
Blev skitglad att dem tycker att jag har förutsättningarna för det! Sen får vi se om jag ska görat eller inte..


Dags att sussa sött.
btw, WIINNNERRRBÄCCK PÅ ONSDAG!!


Kommentarer
Postat av: Mandy

åh en sån där chokladkalender har jag med höhö :D

2009-12-01 @ 21:46:32
URL: http://mandytang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0