Dagens lilla öde


Idag bestämde jag mig för att vara händig.


Jag tog fram mammas symaskin, drog ett måttband runt hasen, stoppade några nålar i munnen och placerade glasögonen på näsan. Kan tänka mig hur hemskt det såg ut.

Målet var att sy upp en klänning jag tyckte var för lång.

Det slutade med att:
Symaskinslampan tog eld, och satte eld på hälften av mammas tyger.
Jag slant med saxen och råkade göra ett hack mitt i klänningen.

Eller så var det så att...

.. det tog det ca fem timmar
..mamma fick lov att gripa in och hjälpa till
..klänningen blev på gränsen till för kort

Som min syster sa precis när jag såg mållinjen
"Jag tror inte du borde göra sånt där"



Kommentarer
Postat av: - Eveline .

haha åh, inte lätt alla gånger! =) fast det var ju bättre att det tog tid och blev lite knapert på längden än att symaskinen verkligen hade fattat eld, haha. panik man borde fått i ett sånt läge! :D

2009-11-08 @ 16:01:29
URL: http://evelines.webblogg.se/
Postat av: Mandy

Fan va härligt med "klassfest" i helgen!!!!!

2009-11-11 @ 16:04:22
URL: http://mandytang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0