Söndag

Hej mina små vänner, och ovänner.
Sitter i min säng med en tallrik lasagne som mina syskon och jag bakade ihop igår när mamma och pappa inte var hemma. Riktigt god, förutom att Andreas läst lite fel och hade i två DECILITER smör istället för två MATSKEDAR. Det rann äckligt mycket fett från den när vi skulle äta, nästan så man bara ville äta sallad. Lyckat gubben, lyckat.

Vad har hänt sen sist då? Jo, jag pallrade väl mig iväg till skolan dem två sista dagarna trotts att jag var allmänt energilös och hade satans ont i magen. Jag har skrivit klart Kuba-arbetet, och så avslutade vi äntligen vårat miniprojekt! Har dock massa plugg att göra under lovet iallafall. Har även shoppat lite nya grejer, örhängen, solbrillor, pennor m.m, druckit alldeles för mycket vin och ätit massor av påskmat och godis.

Jag måste berätta om min härliga morgon i Onsdags, alltså första dagen jag skulle till skolan efter jag hade varit hemma. Vaknade upp av väckarklockan tidigt, och kände att jag verkligen inte var utsövd, så jag tänkte att jag kunde lägga mig i sängen en stund och fundera om jag verkligen skulle gå upp nu. När har det fungerat förut? Sagt och gjort, 1,5h senare panikvaknade jag av att linda smällde upp dörren "SKA DU VARA HEMMA IDAG OCKSÅ?!", det var då tio minuter till bussen skulle gå, UNDERBART! Bestämde mig för att skippa första lektionen för att inte behöva stressa sönder, men det fick jag göra endå. Fick in tvål i ögat vilket gjorde att det blev rödsprängt och det tog fetttt lång tid att få i linserna, fick därför löpa som en dåre till bussen, som var sekunden från att åka. Underbar morgon <3

Funderar på att dra på mig lite träningskläder, slänga mig på cykeln och trampa ner mot friskis för ett gympass, det skulle vara skönt. Eller ska jag för första gången 2010 snöra på mig ett par löparskor och bege mig ut i den skogen jag alltid lyckas springa vilse i? Hmm.. tåls att fundera på. Efter det har jag tänkt åka hem och göra lite slingor i mitt hår. Blir alltid lika nervös att det ska bli galet fult och fel...





Nu är det lov, så då ska jag passa på att leva lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0