Fiskyngel

Min syster har haft ett litet yngel i sitt guppiakvarium ett tag, och nyss när jag och pappa satt och tittade på tv kom hon överlycklig:

"Det är 3 nu!!"

Vi - Nej?! :D

...en stund senare

"DET ÄR 5 STYCKEN!!"

Vi - Ojdå!

...och så senare

"DET ÄR JU SJU"

Vi - MEN JA!

och så.. hör man henne komma springande

jag fular till rösten "Pappa det är 10 stycken!!"

Då sticker ett litet huvud fram, "Nej, 9 faktiskt"

Pappa sa att hon ljög och att dem kommer bli uppätna av föräldrarna.
För så är dem, guppis. Äter upp sina barn. Köper man dock två har man 200 efter en vecka.
Hur fan går det till?



Min syster lever förresten för sina fiskar. Jag stod och beskådade dem häromdagen, hanarna är jättefina med lång fjäder(fena) i olika färger. Men honorna ser ut som en ful grå klump med ögon. När man säger "Oh vilken fin, men fyfan va ful den där är!!" och pekar på den fula fisken möts man av:

GÅ HÄRIFRÅN!

så hör man en tyst röst bakom sig när man går "nej ni är jättefina!"

Sötnöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0