En sån där liten åsikt

Finns det någonting man stör sig mer på än saker som man vet att man själv har gjort tidigare, som man nu ser andra göra?
Jag skulle fan inte tro det. För två år sen när jag började gymma på friskis skulle jag alltid ha ett tight urringat linne, mjukisbyxor som var uppkavlade så dem slutade under knäna, plattat och utsläppt hår, stunta i skor och gå i strumpr istället, sminket skulle fixas till innan jag gick in, likaså ett extra sprut med parfym, och jag kunde aldrig anstränga mig så mycket att jag svettades, för sminket skulle ju förstöras då. Alltid efter uppvärmningen gick jag in på toa och torka bort svettet i pannan. Man kan ju verkligen fråga sig om jag var där för att träna?
Idag kommer jag oftast till gymmet osminkad, håret i en slarvig knut, en stor t-shirt, mina träningsbyxor och har alltid skor på fötterna. Om jag svettas? Jag ser ju förfan nyduchad ut när jag kommer ut därifrån.

Idag såg jag några tjejer som stämde precis in på beskrivningen av mig själv för två år sen, tuttarna höll ju förfan på att ploppa ur ena tjejens uppknäppta linne och kinderna var fläckiga av foundation. Jag hade haft mer förståelse om det hade varit några tjejer på 14-15 år, men dem här var runt 19-20!

Tänk vad man stör sig på onödiga saker ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0