Mina mål 2010

Jag har läst en mycket klok människas blogg, och insett att det fan är mycket smartare att sätta upp mål för det kommande året, än att ha massa nyårslöften man trycker ner i chipspåsen.

Så, här är dem, mina mål för år 2010:

  • Njuta av varje sekund jag lever. Inte tänka så jävla mkt framåt - inte bakåt, utan leva i nuet. Finns ju dock undantag.
  • Komma på ett sätt att bli av med mitt databeroende. Hmm.. det skulle ju passa perfekt med ett Nintendo DS. Men då blir jag väl antagligen beroende av det istället. Får helt enkelt säga till mamma att komma och locka med mat i dörröppningen varje gång jag tänker öppna datorn.
  • Träna som en toker (främst för att jag blir pigg och riktigt lycklig av det), och även prova på massa nya träningsformer. Varför inte striptees?
  • Sluta tro att för lite sömn och stress inte spelar någon roll. En vacker dag får man hjärtattack.
  • Planera plugget lite bättre, så jag äntligen kan få vara lite stolt över mig själv.

Boooring, de där var den där vuxna och ansvarsfulla Veronica, nu till det lite mer roliga:

  • Fylla 18 år!!! (wow, vilket mål)
  • Bli stamkund på KROOGEN
  • Ta körkort!
  • Åka på festival
  • Få MVG på nationella i fysik
  • Börja trean och ha assköj med klassen min.
  • Åka utomlands?
  • Sluta med allt soffliggande och dra mig mer ut och umgås och festa.
  • Vara mer spontan.
  • Spara ut håret, lååångt ska det bli!
  • Skaffa mig ett jobb - börja spara pengar
  • Beröma mig själv när jag gör bra saker, varför inte shopppaa?
  • Istället för att köra det säkra kortet, ta det osäkra.
  • Bryta vanor och testa nya saker
  • Ansöka till frivillig grundutbildning för pliktverket - alltså anmäla mig till mönstring
  • Gå på Winnerbäck när han är i Strömsholm i Augusti!!
  • Tatuera in någon liten fin symbol på kroppen.
  • Spendera mycket tid med dem jag håller närmast hjärtat, och visa hur mycket jag verkligen uppskattar dem.

Precis ett inlägg jag behövde skriva, nu känner jag mig hur taggad som helst för det nya året. Jag menar, lyssna bara på mitt liv i denna stund:

Klockan är strax efter fyra på natten och jag ligger i sängen med datorn på magen. Diskhög brevid mig. Sängen föresten, halva madrassen ligger på golvet. Bär samma jeansleggings jag har bott i detta lov, och ett linne jag spilde ner med must tidigare idag, har inte orkat byta. Ett under att jag ens har satt i linserna idag. Somnade sju imorse och sov till tre i eftermiddags, härligt mörker utanför fönstret när jag vaknade. Och det var inte för att jag festade till dess, nej det var för att jag har vänt dygnen och inte var trött. Vad har jag gjort idag då? Förutom att träffa issa en stund har jag legat i min säng och tittat på film. Ta tag i saker, vafan är det?
Frågan är väl om man ska skratta eller gråta. Tror pappa gråter lite i smyg



Nu gör vi nå kul av detta år!


Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

HAHHAHAH FYFAN VAD SNYGG DU ÄR

2010-01-02 @ 17:40:18
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0