Knäppa saker som har hänt de senaste dygnen

  • Igår när yogan var slut så skulle jag såklart vara lika seg som alltid, så bussen kom när jag hade femton övergångställen att gå över innan jag skulle komma fram till busshållsplatsen.FAN ALLTID! Första nattbussen skulle komma om en halvtimma, "Jaha, bara att gå". Visst, om man väljer rätt sida av vägen! Mötte meterhöga snöhögar med svart jävla snö, var som att bestiga Mount Everest i mina converse.

  • Simon berättade årets skämt, "Två negrer skulle starta en plåtverkstad. Men det gick inte så bra, för när den ena bankade så började den andra dansa".

  • Andreas fyller 20 år idag, och fick ett pressentkort av mig imorse, som han såklart glömde hemma. Bara för att vara ängelsystern på födelsedagen så åkte jag hem och hämtade det åt honom efter skolan, sen ner på stan igen och mötte upp honom med en bukett rosor! Och sen hem igen.

  • Jag stod länge och studerade vilka blommor jag skulle köpa, fösökte leka duktig och kolla noga på alla knoppar, fast jag egentligen inte vet ett jävla skit om blommor. Då dök det upp en äldre man brevid mig som såg rätt trevlig ut, så jag tog min chans och smög in ett litet "Är dem här fina?" "Pratar du med mig?" "Jaa.." "Nja, jag tycker inte dem där är så fina, men dem där!" *pekar på ett par oranga rosor* Jag grabbade dem direkt och försökte hålla med lite sådär proffsigt, och efter ytterligare lite prat med mannen så stegade jag mot kassan.

  • När jag och Andreas senare skulle åka hemåt, upptäckte jag att det var samma busschaufför som när jag åkte hem från skolan några timmar tidigare. Där kom jag med samma rosor i handen(höll dem åt honom), men hade dock bytit jacka och skor. Chaffören granskade mig upp och ner som han hade sett ett spöke. Vem vet, han kanske får för sig att han måste sova lite bättre om nätterna i fortsättningen!


Har ätit Asiahouse och tårta med familjen ikväll, mysigt! Nu tänker jag krypa ner under täcket för att läsa massa svenskatexter, usch har lite ångest att jag inte har läst det ännu. Vi har ett tre timmars långt nationellt övningsprov i svenska imorgon, så jag måste ladda upp med mycket sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0