Tallinn

Sådärja, nu är jag människa igen. Har haft en sån där pms-ångest attack nu när skolan har satt igång. Och i helgen var jag i Tallinn! Här kommer lite bilder därifrån:

RÄTT söta

Ännu sötare

FETT SÖT

Nu är det så att vi inte tog muppkort hela resan, utan fick väl några andra också..:

Sötbror

Smet undan jobbiga killar och gick in på toa och egofotade ist!

Dag två var det dags att utforska Tallinn! Det första vi möttes av var Taksosar med chaufförer som med stoneface mumlade "Takso", Andreas jämförde det med att han skulle sälja korv och stå och säga "Korv". Det tyckte jag var kul så då skrattade jag.

Genom lite kartor och frågor till folk som bara stirrade på en, så hittade vi..

SPRIT,

Shopping,

LATTE,

och gamla, riktigt häftiga byggnader.

 

Vi hittade även McDonald's. Rolig syn. De bar knallröda kepsar och pikétröjor, KETCHUP KOSTADE 3 KRONOR, salt fick man fråga om, läsken smakade vatten. Hallelujah tänkte jag.

Sånna här skyltar satt överallt

På ett hus planterade de granar. Smart!

Typsik turistbild, vem fan vill ha bild på ett glashus?!

Kort sagt var Tallinn en fin stad med många mysiga uteserveringar till och med såhär sent på året, dock fanns det muterade duvor överallt som inte blev skrämda för något. Flaxade i ansiktet när man åt, och gick emot en istället för att flyga bort när man fösökte skrämma dem. Såklart skrek vi bara som barnrumpor. Man fick inte heller någon vänlighet av folk på samma sätt som hemma, inga leende kassörskor(som dessutom envisades om att prata estniska trotts att man nästan skrek HELLO när man steg fram till kassan), och inte heller det här skrattande leendet när någon råkar trycka dörren åt fel håll och man får stå och vänta på att gå in (den där någon är såklart jag), utan STONEFACE.

Vackra havet!

Vad jag fick med mig hem:

Trosor, strumpbyxor & toffsar LINDEX - 190 kr


Skjorta LINDEX, behöver dock sys upp - 200 kr

Silverschampoo från någon affär med maaaassa skönhetsgrejer - 90 kr


Mysiga raggsockor från någon sån där affär där allt är hemmagjort ni vet! - 90 kr


Fodral Zara - 120 kr


Converse från ett random sportoutlet - 330 kr!


Och så lite taxfreeshopping

Dags för Marabou Daim och Idol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0