- thursday

Det har blivit till en rutin att leda cykeln den sista biten hem från skolan, jag känner inte för att bråka med treans växel upp för hela Malmabergsgatan som alltid känns flera mil lång. Vägen ser inte ut att luta, men den gör det lite smått hela vägen. Stormen drog mitt hår åt alla håll vilket resulterade i en sur och irriterad tjej som knappt såg någonting emallanåt. Till slut beslöt jag mig för att strunta i allt jobbigt, njuta av promenaden, av solen, av Linnros vackra stämma i mina öron och inte minst att vinden lekte busigt med mina lockar.

Det första jag gjorde när jag vaknade var att slänga mig på datorn och kolla om jackan fanns uppe igen, och det gjorde den! Nu väntar jag spänt på att det ska bli en ny vecka och brevbäraren kommer med min fina klänning jag ska ha på studentkryssningen och jackan!


Jag somnade nyss med huvudet på soffkanten, är det bara jag som rycker precis innan jag somnar? Hela kroppen dampar i spasmers, olika stora och med olika långt mellanrum tills man somnar in. Är helt slut just nu känner jag. Direkt när jag kom hem från skolan ställde jag mig och bakade kolakakor. Degen var SJUKT jävla god så jag åt nog upp 1/4. Hoppas resultatet blev bra och att de är sega imorgon när det är min tur att bjuda på fika under bilden. Känns lite som vi är en syjunta hihi.

Var på återbesök på reumatologen idag, jag fick veta att alla tester och prover jag gjort den senaste tiden såg bra ut. Helt plötsligt löstes den där klumpen i magen upp, som har funnits där i veckor. Dock leder detta till att hon inte kan ge mig någon diagnos. Jag har ett lite förhöjt värde i lederna, men det räcker inte för att ställa diagnos reumatism. Men eftersom jag får återkommande ledinflammationer ska jag börja äta en medicin för reumatiker som både förebygger för vissa framtida sjukdomar och kan göra att jag inte får de där inflammationerna. Dock är det en stark medicin med svåra biverkningar så jag är lite skraj. Ska börja med en låg dos för att se hur min kropp reagerar.

Hade bokat in mig på core bosu spin idag egentligen...men jag har ingen ork kvar till det. Jävla pollen.................................får njuta av kvällen hemifrån istället :)

Nu ska jag se till att avsluta torsdagen med lite plugg så det kan bli fredag och helg!


Sött välkomnande!

Mindre söta klasskompisar som prydde mitt skåp 1 april :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0