Bebisar

Det känns som hela världen skriker "SKAFFA BARN!" just nu. Flera personer jag känner/har känt som är lika gamla som mig ska ha barn inom kort, på tv visar de en ung mammas förlossning och jag kan rabbla upp en hel hög till som runt om mig fått barn den senaste tiden. Det skrämmer mig, på riktigt. Jag har vant mig med tanken att vi har blivit så gamla att vi har börjat få köra bil själva, går ut skolan och börjar jobba, MEN BILDAR FAMILJ? Pauuuus tack. Man har ju under hela sin uppväxt hört talas om kompisars mammor som fick barn när de var 18-19, men det kändes inte som en så stor grej då. När man var 18 var man ju gammal, man var vuxen. Jag är inte vuxen. Visst jag jobbar, går på krogen, jag kör bil och jag har en hel del ansvar, kort sagt lever jag ett vuxenliv, men jag känner inte att jag gör det.
Jag skulle inte heller tacka nej till en liten söt bebis, tvärtom fantiserar jag ofta om att jag skulle ha en liten söt sak i min famn. Men det är ju ett sånt sjukt ansvar! Det håller ju inte att man kan lämna bort bebisen så fort man känner för att sticka iväg från hemmet. Det är anledningen till att jag inte känner mig mogen, jag vill leva mitt liv. Jag vill ha en fast inkomst så jag kan ge mitt barn allt jag vill ge honom/henne. Jag vill ha en pappa till barnet som jag vill leva resten av mitt liv med. Men det är min åsikt. Valet är upp till var och en,  och ett barn är alltid ett barn och lika underbart när det än kommer.

Tisdag idag.
Har varit i skolan och efter det cyklat direkt till jobbet.
Min brors cykel är jobbig, den har fastnat på växel 3,
det är skönt i nedförsbackar men uppför går det inte lika bra.
Det är då man vill gå upp för backen, men det känns klent när folk runtom cyklar upp utan problem.
Min träningsvärk idag är en pina, har aldrig varit med om någonting värre.
Var på boxpass 90 min igår, jag skakade så mycket i kroppen att jag knappt kunde köra bilen hem efteråt.
MEn kul som fan var det, så att vakna upp med vätskebrist och känna sig febrig hela dagen var värt det.
Nu ska jag krypa ner under världens skönaste täcke och bara njuta av nuet. Och sova ordentligt.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0