Yeay

Mitt liv just nu skulle jag beskriva som en klump ångest. Tankarna är många och lika så alternativen. Jag känner mig allmänt instängd och längtar efter att få vara lite ledig och ligga i sängen utan att behöva fundera över vad jag egentligen borde göra. Det finns ingenting som gör mig mer energifylld, glad och välmående som när jag planerar upp min stessiga vardag och inser att jag gör allt jag ska och allt ordnar upp sig. Men jag är ingen sån person i längden, jag behöver vara lite spontan och sticka ut på en promenad helt plötsligt med en vän, eller sitta uppe lite extra länge en kväll och med en kopp te, lyssna på fin musik och fundera på livet. Och där brister det. Det har det gjort den här veckan. Mitt rum som var nystädat i söndags, har nu gått tillbaka till "allt i en hög på soffan och resten på golvet". Kvällarna har blivit sena, vilket har lett till att jag inte har tagit mig upp ur sängen när klockan har ringt på morgonen. Högen med allt som behöver göras bara växer, men jag finner ingen jävla ork till att ta tag i den.

Men nu har jag fått lov och lite tid att styra upp mitt liv. Finna orken att ta tag i högen, VILA UPP MIG, kort och gott ställa in mig på att orka med dessa sju skolveckor som är kvar. Några planerade veckor till ska jag nog orka, om jag får in de spontana grejerna där också.

För övrigt har jag blivit sjuk, hes som fan och har svårt att andas. Det känns mindre roligt då jag har jobb inbokat denna helg, och det är studentkryssning på måndag. Jag vill vila upp mig så jag är frisk till kryssningen, men samtidigt inte avboka helgens jobbtimmar. Det är i såna här lägen man önskar man hade en helg i almanackan där det inte stod ett skit inskrivet, och man utan problem kunde bestämma sig för att helgen får bli hemma i sängen, utan konsekvenser. Men den som lever får se hur detta slutar.

För övrigt numer två är att jag skickade in högskoleansökan idag, har gått och funderat och funderat på det där. Idag fick jag inte fundera mer så jag skickade in skiten. Jag håller alla mina fingrar och tår för att jag kommer få åka ner till Gotland några veckor och läsa en kurs om företagande 29 Augusti till 6 November. Även fast jag inte kommer plugga någonting här hemma efter den 10 juni, så kommer ändå vardagslivet ta sin fart igen i höst, med eller utan jobb. Därför skulle det vara skönt att få komma ner dit ett tag, och även fast man pluggar få det att kännas som en liten semster då allt är nytt och alla måsten lämnades hemma.

Något mer skönt är att det snart blir sommar, och tiden för mina närmsta kommer helt plötsligt komma i överflöd. Jag längtar så!

Nu ska jag äta apelsin - duscha - sova.

-Upp med hakan och njut lite av lovet-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0