Fel

Tre åsikter som har ekat högt i mitt huvud den senaste tiden.

  • Personer som skaffar barn då de inte har pengar att försörja det och måste gå på bidrag. Ska jag få pengar för att jag vill köpa en bil när jag egentligen inte har pengar till det också kanske?
  • Att skolorna ger barnen MacBook för 10 000 kr. Jag har precis betalt 20 % av min lön i kommunalskatt, så nu har de kommunala barnen fått sig ännu fler datorer som de knappast behöver :):):):) Jag klarade mig bra med datasal. Och är det så att en dator är nödvändig finns det väl ändå billigare alternativ.
  • Varför teknik och idrott (där jag sommarjobbade) köper in märkesyxor för 500 kr(visst att en yxa ska ha kvalité och inte gå sönder på en gång, men 500 är lite att överdriva) som gubbarna ändå glömmer någonstans och får hämta en ny en vecka senare. 20 prolle där igen, och nu blir jag så arg att jag inte orkar tänka på det här mer. FEL är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0