Landet

Är hemma igen efter att ha häng ute hos mormor i två dygn. Efter en hektisk sommar har det varit min första lediga stund och jag har passat på att göra så lite som möjligt. Setat ute på verandan i solen och läst, legat i sängen och titta på O.C., tagit promenader, andats lantisluft, ätit mormors husmanskost, tittat på Rapport till följd av Robinson på kvällarna, vaknat av morfars ekande snarkningar på nätterna, blivit kortskämd med all ompyssling, haft djupa diskussioner med morfar, spelat kort, fått lite nya idéer. De är så underbara och omtänksamma!

 

Kvällen har spenderats framför jobbsökande. Har sökt ett tiotal nu, och ska även skicka iväg ansökningar med posten(2000-talet hello?) de närmsta dagarna. Håller alla tummar jag har för att både jag och Amanda får jobb där nu och vi kan dra upp dit hela säsongen! Vore grymt.

 

Nu ska jag läsa ut min bok. Ett tecken på att mitt liv helt plötsligt har blivit rätt stillsamt och uttråkat är att jag läser böcker. Jag är ingen bokmänniska.

 

Imorgon ska jag hinna med hela denna lista:

  • Leta efter en ny matta, nya kuddar, en klocka och väggdekoration med min mor.
  • Inhandla en ny skrivare.
  • Ringa både min reum. läkare och tandläkaren.
  • Möta upp min syster och inhandla en hel hög av höstskor.
  • Möte om utomlandsjobb med Amanda.
  • Prata med någon på af om vilken jobbcoach jag ska ha.
  • Lämna in min mobil på lagning.
  • Hitta hötalare vi kan ha med oss på kryssningen.
  • Betala in restskatten (nu när jag kommer kunna skriva ut kvitto)

Sådärja, nu har jag en avchekningslista dessutom.

 

Way to gooooooo!


Kommentarer
Postat av: linda

sv: detsamma älskis<3

2011-09-02 @ 09:56:42
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Mandy

Saknar dig! Hoppas allt går bra! <3

2011-09-03 @ 00:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0