Ledig dag

Hello mates!
Chillar biff i en obäddad säng med en flaska Ramlösa i handen.
Vaknade 16.20 idag, så jävla sjukt. Hoppade direkt i lite kläder och mascara
och blev sen upphämtad av Johanna. En stund på stan med käk på Cornetto och lite
kik i affärer passade perfekt denna regniga onsdag.

Nu ligger jag här och väntar på att regnet ska sluta falla från himlen och jag kan inviga mina nya löparskor.

Igår var en händelserik dag. Gick som vanligt upp kvart i sex för att förbereda mig inför den sista dagen på Teknik och Idrott. Tjugo över sex ringer granntanten ovanpå på dörren. Blev först livrädd och ville inte öppna dörren, då det skulle vara ett typiskt mördscenario, vem ringer annars på så tidigt på morgonen? Hur som helst, det hon gjorde var att sträcka fram en påse kattmat och berätta att hon skulle impulsivåka till Stockholm inom någon timma. Hon bad mig följa med upp, så där sprang jag runt i trapphuset endast iförd en stor tröja och ett par trosor, med en påse ägg i handen. Hon öppnade dörren och visade att hon hade lagt ut en stor filt på golvet, och bad mig hälla ner 2 dl genom brevlådan senare på kvällen så katterna skulle få lite mat. Självklart sa jag att jag kunde göra det, men jag kom aldrig därifrån efter det. Hon började prata om allt från att hon hade varit vaken sen klockan 4 och att hon har munherpes som hon fick av en gubbe hon träffade 1980. NAJS!
Klockan 14 sa jag adjö till Teknik och Idrott, och framförallt Ritva. Det kändes faktikst lite sorgligt. Ritva blev lite som en extramormor som avslutade med att säga att hon gärna ställer upp som referens inför framitden, så snäll!
Klockan 18 var det dags att mata katterna och sedan åka till jobbet och försöka förstå sig på det nya kassasystemet, det var kaos. Kändes som första dagen på jobbet igen och köerna ringlade sig långa i både i kassan och dt:n. Fast tillslut gick det rätt bra ändå. När jag kom hem igen mitt i natten la jag ner kattmaten i en stor påse,  skrev EVA på den och gick sedan upp och la påsen utanför hennes dörr. "Jag kommer hem imorgon så jag hämtar det vid 7" ELLER INTE.
Bland det skönaste som finns är att låsa dörren till rummet, stoppa in ett par öronproppar i öronen, krypa ner i sängen och lägga den bara ryggen på spikmattan och läsa en stund, för att sedan släcka lampan och sova tills man vaknar av sig själv nästa morgon.

NEJ, nu ska jag ut och springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0