Sätta mål

Det fick bli en 50minuters powerwalk med ett paraply i handen istället för en löptur, jag kände inte för att springa och bli dyngsur, kall och sjuk. Moget val.

Har funderat som fan på vilket mål jag ska sätta upp med träningen. Jag kan inte träna utan mål, då får jag ingen motivation. Och jag vill inte träna med några utseendefixerade mål heller, det blir bara motivation då man mår dåligt och trycker ner sig själv. Jag är för bekväm i min kropp för att vilja ändra på den. Jag vill ha ett mål som jag verkligen vill kämpa för att uppnå! Funderingarna går kring milen under 50 minuter, vilket leder till mestadels konditionsträning(positivt då jag tycker det är roligast). Vilket i sin tur kommer leda till att man blir heppad att både äta och sova bra, för att få ut det bästa av träningen. Och inga hemska bilder i huvudet på celuliter varje gång någon erbjuder en glass, utan en fundering på hur det påverkar träningen. Öka förbränningen med att få i sig mat hela tiden, och på samma sätt aldrig få slut på energin. Och det absolut viktigaste, varken tvinga sig till träning eller förbjuda sig själv att äta. Det handlar om att må bra och vara lycklig. Och variera sig. Imorgon kör jag gym, med löp/promis dit och hem. Fredag Björnöspåret. Lördag vilodag, söndag får vi se vad jag hittar på.
Det blir la kalasbra, äntligen är jag igång igen efter att ha sparat varenda gnutta energi till jobb de senaste veckorna!

Får lite panik ju mer jag tänker på en tjej på förra jobbet. Hon "bantade", och åt därför en likadan salladslåda varje dag till lunch. Sallad, gurka, tomat, oliver och fetaost. Och till det en stor klump av vitt mjöl med köttfärs i, som tydligen var det nyttigaste komplementet till lådan. VARJE DAG. Och sen 90 min på crosstrainern på friskis, VARJE DAG. Jag blir deprimerad.

Hur som helst har jag precis läst ut Elsas Mode, så. jävla. bra. Dags att öppna bok numer två: Elsas värld. Fast det får bli först imorgon, nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0