Söndag

Har legat hemma i sängen hela dagen och haft ont i halsen.
Sovit till kl 16, ätit glass och läst en bra bok.
Många säger att de saknar att vara barn ibland, och slippa allt ansvar. Det jag gör när jag känner så är att ligga hemma i sängen en hel dag, titta på serier, äta allt vad suget faller mig in och strunta i att borsta tänderna. Det är lite barnsligt, och oansvarsfullt. Och jävligt skönt.
Hur som helst har jag skickat iväg en del mail om lägenheter i Visby innerstad, och jag håller tummarna nu. Kraven är att det ska vara mitt inne i stan så det blir nära till jobb och skola, och att jag ska bo själv där. Behöver bo själv ett tag, och att hyra ett rum hos någon är som att bo med familjen, fast värre. Att det kommer kosta en del är jag medveten om, fast jag känner att när perioden jag ska vara där är så pass kort så spelar det ingen roll, då kan jag lika gärna passa på att njuta av pengarna jag har slitit ihop i sommar.

Helgen har varit härlig! I fredags satt vi på Fredriks altan, drack sangria och skrattade. Kvällen slutade med att jag somnade tidigt i min säng helt förstörd och med en blå, svullen och blodig tå. Och med ett fästingben kvar i min hud som jag inte hade lyckats få bort tidigare under dagen:):):) någonting kul var dock att Erica ramlade ner för en brant rakt ner i ett par buskar och rullade hela vägen ner genom dem, och att vi hade en kul sista kväll samlade allihoppa. Saknar er redan!
Igår drog vi grill och vin hos Bjelkes med trevliga människor, och även den kvällen blev lyckad och ganska tidig.

Nu ska jag läsa mig trött....klockan ringer om fyra.
Natti!


"Veronica man kan inte sitta i din soffa när du bara slänger saker i den!" - Pedant lillasyster 14 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0