Första dagarna

Sen jag kom hit igår vid 15 tiden har jag endast tagit denna bild:


Men what to do, inte direkt så man vill trycka upp kameran i ansiktet på folk det första man gör.
Tänkte därför berätta vad som har hänt under dessa två dygn. Så lyssna nu:

Klev av bussen på Snötorget här i Lindvallen efter fem timmar på bussen som endast bestod av musik, godis och läsning. Där stod jag med mina två tunga väskor, datorväskan samt handbagaget. Sträckan på 50 m till restaurangen tog 15 min. En främmande kille kom fram "du ser ut att behöva lite hjälp?" Min hjälte.

Tittade runt lite i restaurangen och hälsade på nya arbetskompisar innan jag lämnade kvar all packning och gick över till ICA för att handla. Jag lämnade in min tia-lott jag fick i julklapp, och fick en ny lott tillbaka. Vad jag vann på den? Ännu en ny lott. Vad som hände när jag skrapade den idag? Jag vann en ny lott. Vi får se hur detta slutar!

Hur som helst så körde chefen mig och min rumskompis Simon till stugan sen. Han visade mig runt lite och jag höll på i timmar och packade upp allting. Det är litet och det är många som ska få plats på samma yta, men jag tycker det blev bra till slut. Efter lite matlagning då jag körde dubbelt för att få matlåda till idag, kom även vår andra rumskompis Tobias hem efter jobbet. Han lyckades få igång mitt internet till datorn och jag blev glaaa. Trotts att jag bara hade missat att klicka på "spara", pinsamt första intryck.

Runt 20 drog vi över till grannarna som bor vägg i vägg, och till sist var nästan hela donkengänget samlat. Och de är galna. GALNA. Jag som inte brukar reagera för jag själv är rätt galen och högljudd, det här var gränsen till att man satt och gapade med öppen mun. Men kul såklart, precis så det ska vara! Öppna, trevliga och sociala människor som drar med en i gänget på en gång.
Framåt midnatt tog vi taxi in till Harry's där det var personalsöndag, som vanligt. Plus juldag, köerna ginglade sig långa. Kul kväll med mycket dans och knäppa människor slutade med att vi käkade pizza på Pinoccio innan jag och Simon vinglade hem i stormen. Snön på vägarna har smält och sen frysit på, vilket har gjort att vart man än går är det isbana, så med blåsten på oss gled vi snarare hem :)))

Imorse mötte jag upp Kristian som var snäll och visade vägen till restaurangen. 10-15 var en skön start och till sist var jag så gott som van vid restaurangen. Och SkiThrun såklart!
Efter jobbet har jag hämtat ut mitt Skipass som jag använder för att legitimera mig med här. Efter ännu en sväng till Ica gick jag Hanna och Linn hem. Lite av ett träningspass med tunga kassar i armarna!

Är själv hemma i stugan ikväll då Simon jobbar stängning, Tobias är över till grannarna och bastar och Caroline bor hos sina föräldrar några dagar. Ska jag vara ärlig är det rätt skönt, jag är trött och sliten efter gårdagen. Har precis lagat ett storkok av köttfärssås på spontanråvaror och med hjälp av ögonmåttet, den blev fan helt okej. Nu har jag lite att frysa in och spara samt matlåda till imorgon, perfekt! Ska fortsätta in i duschen nu och sen tänkte jag slå mig ner i sängen, titta på film och äta godis. Imorgon är det jobb 10-17 och därefter kör vi personaltisdag på Harrys! Vi är många som är lediga på onsdag så vi får allt se hur detta slutarrrr.

Det enda negativa hittills är att vi bor en bit från restaurangen, där även ICA, tvättstugan, gymmet och solariet ligger. Tar ca 30 min att gå in. Dock går det skidbussar varje timma, och så har även många bilar med sig hit. Man löser det alltid på något vis, dock kan jag tycka att det är skönt att börja dagen med en promenad. Om man nu hittar.

Bilder på hur vi bor osv, kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0