Separationsångest

Med tio dagar kvar att bocka av i kalendern tills
dess att bussen står på centralen och väntar på
mig(man kan ju i alla fall hoppas),
har jag fått separationsångest.

Mest av allt känns det jobbigt att åka ifrån de
underbara människor jag har i mitt liv, men jag
har kommit på att det är mycket annat jag också
kommer sakna. Inte minst mitt rum.

Tänkte att jag skulle kunna sova hejdå till alla mina
kuddar och ta två nätter/kudde, vrida visarna på
min klocka några varv, ligga och göra snöänglar
på mitt golv, studera varenda fläck som finns i taket,
smälla lite i mina garderobsdörrar, kasta foundation
på mig spegel så de få fläckar som redan finns där
slipper känna sig ensamma, kasta alla vissna blommor
jag glömt vattna, hoppa i min gnissliga säng och sist
men inte minst dra papperskorgen över huvudet och
stirra ut i det mörka. Allt för ett fint avsked.


Kommentarer
Postat av: johänni

Du är världens härligaste vevvo <333



bara så du vet.

2011-12-19 @ 00:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0