Slutslappat

Gymnasietiden var hektisk som fan, och inte minst det sista året.
Alla kurser i skolan, körkortsplugg och jobb flera dagar i veckan.

Därför har jag njutit av att bara vara det senaste halvåret, och
det kan vara det bästa jag har gjort för mig själv.
Jobbat och fått in pengar så jag klarar mig men ändå så jag har
varit ledig flera dagar i veckan och kunnat gjort vad jag har velat.
Tagit igen all den sömn jag har stått mitt kropp skyldig.
Sopat bort allt vad heter ansvar, måsten och tråkig vardag.
Spenderat pengar på det jag har känt för och inte tänkt så
mycket framåt.

Men nu känner jag mig utvilad och redo att ta tag i lite ansvar.

Pappa kommer inte längre tvätta de kläder jag slänger i tvätt-
korgen och mamma kommer inte laga mat till mig varje kväll.
Men där effektiva och ambitiösa sidan av mig är TAGGAD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0