Lördag

Hejhallå!
Även det här blir ett långt inlägg, jag älskar att skriva!

Sitter här i mitt rum bland alla saker som ligger slängda överallt och är avundsjuk på hur brun Kenza är.......
Tur att Linda och jag håller på och kikar upp sommarens utomlandsresa, så man får någonting att längta efter!

Har haft en stressig vecka och nu är jag dödstrött. Tycker det är kul att skriva ner vad jag har gjort för nånting varje dag så jag drar de senaste dagarna!
I onsdags gjorde jag inte mycket annat efter skolan än att övningsköra och gå på världens härligaste spinnpass, det var så skönt att svettas av sig stressen! Jag trodde inte jag skulle prestera så bra under passet eftersom jag inte hade ätit varken bra under dagen(hade till och med glömt bort måltider) och inte ätit kvällsmat. Passet börjar ändå halv sju så det kunde jag ju ha hunnit med! Men efter ett äpple och en huvudvärkstablett mot huvudvärken så gick passet bra! Sista låten var en riktig pepplåt och alla i salen ba skrek rakt ut, "KOM IGEN NUURÅ!" "WOOOHO!" Haha, älskar energin!!

I Torsdags hade jag en lång härlig sovmorgon och på Medicinska biologin kikade vi på en dokumentär om Huntingtons sjukdom, det var hemskt. Sjukdomen är dominant, vilket betyder att har en av dina föräldrar den så är det 50% chans att man får den. Orkar inte dra symptom men bland annat ofrivilliga ryckningar, och det värsta är väl att man dör i förtid. Man fick följa en tjej som gick igenom processen om hon skulle ta prov om hon hade sjukdomen eller ej, ingen lätt process. Eftersom sjukdomen är så pass allvarlig får bara psykiskt stabila personer göra testet(så man ex. inte tar livet av sig om man får reda på att man bär på sjukdomen). Tjejen var fast besluten att hon ville veta svaret, så hon kunde välja väg i livet, sikta in sig på att dö i förtid eller leva ett lång och lyckligt liv. Efter många om och men fick hon provsvaret att hon var frisk, och där satt jag med tårar över hela kinderna. Som sagt ska man vara glad över att man är frisk!!
Är det något jag älskar med NV så är det att man relaterar så mycket till verkligheten med kroppen, det är intressant! Även på psykologin kikade vi på genier som hade skadat sig och blivit som de blev, aaasball!
Och så spenderade jag eftermiddagen framför teoriböckerna, på körskolan och i körskolans bil. Min körskolelärare är bäst, han är så personlig och omtänksam. Ska alltid skjutsa hem en, bjuda på fika, anpassa sig efter kunden osv.. Sen att man måste lära sig lite hur han fungerar, det är en annan femma! Att han driver körskolan i princip själv och har mycket kunder kan man ju tänka sig är stressigt, och ja vad han stressar, jämt. Ibland får man ingen kontakt, men som sagt, det gäller att lära sig hur folk fungerar! Han körde som exempel förbi mig vid centralen när jag stod och väntade på bussen och sa sen när vi träffades att han hade tänkt stanna och skjutsa hem mig om det inte hade legat en buss bakom honom, huuuur omtänksam??! Börjes körskola och Bertil rekommenderar jag!!

Och så kom fredagen, var i skolan och hade mattredovisning, fick min studentklänning(sååå fin!!),åkte hem och lagade(läs värmde) lunch, skickade in lite jobbansökningar, sprang iväg med ett CV, tog hit Maria och bjöd på mellis och hjälpte henne med matten, sov en stund, åt hemmagjord pizza, åkte bil till Ica som man kan se från mitt fönster, hade en mysig kväll med Linda och Martina som innehöll: Chips, dipp, cola, Solsidan, tatueringsidéer och massa prat! Världsbäst.

Idag har jag jobbat. Och sovit, och haft kusinen och fastern här. Jag lagade kycklinggryta som blev en succé, Linda och Ida gjorde god efterrätt och till det blev det kaffe och Med Andra Ord, mys!

Roliga repliker under spelet:
Linda: Som du! Som du!
Ida: PÅVEN!
Rätt ord: Ida

Jag: Bygga muskler, de äter något så de bygger stora muskler!
Ida: ANTIOXIDANTER!
Rätt ord: Anabola steroider

Haha hon är så dum....och söt!

Nu tror jag att jag ska sova. En utsövd Veronica är en glad Veronica, det har jag kommit på. Imorgon ska jag jobba igen, hoppas det går lika bra som det gick idag! Efter det tänkte jag ta mig till mitt favoritställe, gymmet.


Love you

Note till mig själv: Skaffa en ny design på bloggen
Ska försöka publicera nästa inlägg från listan innan helgen är slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0