Nystart

Måndaaagen snart slut, skönt! Har haft en riktigt bra dag. Var först i skolan och förberedde det sista inför matteredovisningen, skönt att få även det lättat från axlarna. Men mycket kvar ändå. Skönt som fan att jag känner att jag har vilat upp mig och fått massor av ny energi nu, hoppas det håller i sig! Efter det drog jag och Mandy till kostrådgivaren, hem å åt mellis(provade äntligen kesella(!) med några apelsinbitar, ny favoriiit), drog iväg och hämtade mitt paket och sen på yoga. Kände egentligen inte för yoga idag, men är det någonting jag behöver en sån här vecka så är det yoga.

Paketet inehöll mitt efterlängtande simkort, och Solsidanboxen! Surt sa räven att abonnemanget inte börjar gälla fören den 20:e, men jag ska nog klara mig 10 dagar till utan kontakt med omvärlden. Det finns ju alltid mail och hemtelefon liksåm(L)

Ooooch dagens bästa, tiden hos kostrådgivaren! Både Mandy och jag sa när vi kom ut därifrån att hon är en sån jävla trevlig människa, hon är så lätt att prata med och har riktigt kloka åsikter! Det här är ju andra gången vi träffade henne, förra gången la vi upp en kost som vi skulle prova(projektarbetet ju), och hon tipsade om bra mat och vad man skulle äta och inte. Kosten innebar saker som ett minskat intag av kolhydrater och regelbundenhet med 5-6 mål om dagen. Förutom det var det som alla förstår bra och näringsrik mat som gällde i kombination med träning. Efter de 4 veckornas träning och jag på 5 kilo lättare ben(har säkert lagt på mig det nu i jul igen) var vi nu tillbaka på återuppföljning för att visa kostdagböcker osv. Hon var riktigt stolt över oss och sa att vi hade gjort ett sjukt bra jobb, så det var skitkul att höra :D Det bästa med den här "dieten" är att vi har fått in nya bra vanor i vår kost och vardag, jag följer mycket av det vi åt då även idag för att jag känner att jag mår så bra av det. Men självklart kan man unna sig själv saker på ett annat vis nu när man inte måste anteckna allt man stoppar i munnen... Det viktigaste är dock regelbundna måltider, det kommer man långt på.
Det andra roliga var att vi diskuterade mycket framtid och skola med henne, och när jag berättade att jag är väldigt intresserad inom ämnet hälsa och att jag har kikat in kurser på The Academy, visade det sig att hon själv har utbildat sig där inom vissa områden och rekommenderade det starkt. Grejen med den skolan är att man inte söker in med sina betyg, utan man "köper" kurserna istället. Nackdel att det kostar, men skönt som fan att man inte behöver ha betygsstressen. De erbjuder licenser till bland annat kostrådgivare, PT, cykelinstruktör och en jävla massa annat! Så det är bara att dra igång att jobba efter studenten och spara ihop pengar, och sen vill jag läsa fler av de där kurserna på antingen distans eller åka runt till olika städer(man kan oftast välja själv vilken stad man vill läsa i) för att få lite ny miljö för bara en kort period. Det är alltså inte långa kurser på flera terminer, utan vad jag har fattat det som så ligger kurserna på allt mellan några dagar upp till två veckor.

Kul att få lite inspiration om framtiden!


Nu ska jag duscha och sen som vanligt krypa ner under täcket, tända lite ljus och plugga/titta på serier, sköönt! Har sovmorgon + bara en lektion imorgon, så då har jag massa tid över till annat!






Juldagen!

Nyårsnaglarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0