20 Januari

Hejhoppsan, jag borde egentligen sova nu med tanke på hur tidigt jag börjar imorgon, men jag ttänkte bli lite trött här när jag ligger i sängen med datorn på magen så jag passar på att skriva mig trött.

Dagen började med att jag inte ville gå upp ur sängen och terminens första "ska jag vara hemma?" dök upp i huvudet. Där har vi fått det bekräftat, det kommer de dagar jag behöver sova några timmar till. Anledningen till att jag inte sov ordentligt var för att jag låg och stirrade upp i taket ett bra tag, kunde inte sova för jag tänkte så mycket. Fast det var riktigt energiska tankarl, nästan lite superwomantankar! Slutade med att jag plockade fram en penna och ett block och kluttrade ner allting, efter det kände jag mig alldeles tom i skallen och stoppade in mp3n i öronen, och ja, där någonstans somnade jag.

Mitt i frukosten ringer pappa(som har fått låna min gamla telefon)

Pappa: Hej, låg du och sov?
Jag: Nejdå, har det hänt något eller?
Pappa: Ja, alltså. Jag tappade din mobil i golvet tidigare.
Jag: Jaha? Jag har tappat den hundra gånger minst, så den överlevde nog. Ringer du inte från den nu?
Pappa: Jo, jag ringer från den. Men den blev helt svart och batteriet flög ur.
Jag: Jaa den stängdes väl av? Det är ju bara att stoppa i det igen.
Pappa: Ja men den var ju svart efter det också.
Jag: Ja, du kanske ska starta den också?
Tystnad
Pappa: .....ja jag tänkte bara berätta det.

Dagen fortsatte iallafall med att vi beställde studentmössor under lunchen, lycka! Äntligen kan man se ljuset i slutet av tunneln. Resten av dagen har bestått av en himla massa telefonköer och bök, och sen ett tufft träningspass. Var inte riktigt fysiskt redo för ett så pass hårt pass så psyket svek mig också. Men det gick bra ändå! Först lite core bosu vilket är skitkul och en jävla utmaning att hålla balansen på bollen, och därefter spinnpass med en lärare som var överdrivet peppad å ba skrek hela tiden.

Nu ska jag fortsätta mig genom mitt känslorus jag snuddade till idag, så nu är det som en tickande bomb som exploderar när som helst.

Ser fram emot en skön helg utan jobb. Imorgon blir det körlektion, skriva klart ett arbete och därefter utgång! Resten av helgen ska jag bara äta glass, titta på serier, träffa min favvolinda, plugga fysik och nöta teori. Och träna, om jag inte blir sjuk nu. ORKAR INTE MED ATT BLI SJUK IGEN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0