98 dagar

Tjeenare

Tänkte att jag skriver mig trött idag..

Igår var kul, riktigt kul till och med. Var inte så taggad först men efter att ha träffat klassen och pratat gamla galna upplevelser under nollningsfesten i ettan var vi på topp allihop. Vi körde knäppgök och jag fick kortet "säg: Vet du vem det är som bor här? Jag måste bajsa" Det var skämmigt på riktigt, eftersom alla var fulla trodde dem jag var seriös. Linn sa "DET ÄR MIN MORFAR?!" Det fortsatte med att hon skrämde ihjäl mig och Mandy när vi var på toa och när vi skulle åka med bussen skickade jag "VL" istället för "VS" som man ska göra.... Väl framme vid Pluto var kön ENORM och vi fick stå minst en halvtimme mitt i smeten medan det trycktes på från alla håll. Vakterna skrek, och andningen svår. Jag sa "DEN SOM RÖR MIN KISSBLÅSA DÖR!" Så var det en tjej(?) bredvid som slog till mig på den?? Det blev liksom pinsam tystnad efteråt. Hur som helst så kom vi till sist in och fick shotta lite så vi blev glada igen. Inne var det minst lika svårt att andas/röra sig. Men det blev en hel del dans! Studentsången kl 24, en massa bekanta ansikten och så några catfights. Vi bestämde oss för att puckla på alla som stötte till oss (det var heela tiden), så det blev en massa rumptryck. En tjej fick damp och det slutade med att hon drog Linnéa i håret, då slog jag henne. Sen tände en aspackad Johanna ciggen åt fel håll så det blev en liten eldsvåda. Till sist plockade jag, Simon och Erica ut våra jackor och vandrade hem i natten. Ett tecken på att jag inte var så full när jag kom hem var att jag tryckte massor av mackor, borstade tänderna, bytte om, tog ur linserna och tvättade bort sminket. Det är inte ofta det händer efter festkvällar nu för tiden, framsteg det vill säga!

Idag har jag mått kanon. På riktigt. Sov aslänge, vaknade glad och pigg. Det blev lagom igår, inga minnesluckor och inte en massa ångestladdade sms var skickade. Inte heller har jag svullat skitmat hela dagen. Blev en regäl frukost med ägg, smothie osv, tacos till kvällsmat och efter det åt jag en glass jag hade gjort själv. Mixade naturell kesella och en alldeles perfekt mogen mango. Asgott efter några timmar i frysen!

Annars har jag legat i ett skönt varmt bad med en bok, hämtat hem pappa efter att han hade umgåtts med kompisar och bastat, och lagat matlådor till helgen. Det räcker med donkenmat och sånt skit nu känner jag, så jag fixade i ordning kycklinggryta med bulgur till, vi får se hur det smakar imorn! Taggad tjej vill springa marathon och äta grönsaker typ.

Det enda jobbiga just nu är denna hög med grejer som ligger och ropar på mig. Har jävla många saker jag borde ha gjort under veckan som inte riktigt blev av. Ångestladdat då jag jobbar HELA helgen.

Bilder från gårdagen:

Det var vi 4.

Klassens par!



Bra fotograf var det ja,




Jullan var igång







APOR


Tror jag delade med mig av mina rosa läppar till en del!

Johannas lilla missöde, HAHA

Älskade klassen och alla andra fina vänner

Nej nu ska jag sova, jobbar hela långa dagen imorgon. Tur att det står frukost i kylen och väntar på mig! Mango- och jordgubbsmothie, mmmh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0