Idag

Har sovit hela dagen idag. Eller hela helgen skulle jag nog säga. Igår natt sov jag 11 timmar och idag vaknade jag klockan 1 och har till och med sovit mer efter det. Min kropp är helt jävla sluuut. Det är mycket i huvudet just nu och jag finner egentligen inte så mycket tid till att sova. Men efter att i Torsdags ha jobbat sista passet för månaden(vi satte dessutom en nolla på gapen under middagen!) har jag nu ledigt till nästa torsdag. Det är först när man har mycket att göra som man uppskattar de lugna stunderna som bäst. Trotts sömnbristen mår jag väldigt bra just nu och livet känns ganska lätt då jag uppskattar allting. Att jag dessutom har tjänat in över 4 lax den här månaden får axlarna att sjunka några centimeter.

Igår var det Valborg. Det blev inte riktigt som planerat men jag är glad ändå, för vi hade en riktigt rolig kväll! Efter att ha dragit en solning med Linn åkte jag hem till farmor och fikade och gick en sväng till Ica ettan. Hon har nyligen opererat sin höft så man får liksom åka dit och rasta henne ibland heheh. Efter grillat och några timmars fix hemma kom Linda över till mig och vi drog så småningom till Skallberget med Martina och Linnea. Sammanlagt var vi runt 20 pers och vi hade en rolig kväll! Vi har firat ex. Valborg och Nyår ihop nu under en tid så man börjar lära känna alla. Jag rådiggar dem allihop, vi har så kul! Kvällen avslutades med en sväng iväg och äta innan vi ringde Taxi farfar och jag fick åka hem och sova sött. Det var skönt att jag bara hade 5 glascider att smutta på under kvällen då jag trött på alkohol och allt den tillför. Eller ja, det är väl mest migsjälv full jag är trött på. Och känslan av att tappa kontrollen. Och att jag mår så dåligt dagen efter. Och att jag äter i mängder. Därför funderar jag på att ta ännu en paus nu efter valborg, och vänta med drickan fram till Elbafesten. Det är också med anledingar att jag har börjat tycka att Krogen är så jävla tråkig om man inte är aspackad och man ser alltid samma människor där. Det enda jag känner för just nu är mysiga grillkvällar med en god kall cider eller möjligtvis en galen utgång på ny krog/i ny stad, så man får se lite nya ansikten.

I Fredags höll jag mig hemma då jag hade varit på gymmet och tränat överkroppen tills varenda muskel skakade och därefter dragit 5an med Bea återigen. Vi har sammanlagt powerwalkat och löpt 2 mil sen i Söndags, det känns bra! Det var skönt att ta en kväll hemma för sig själv, äta kebabpizza och ta ett långt varmt bad med ansiktsmask.

Något liiite komiskt som jag har skrattat åt hela helgen. Jag ramlade av stolen i Fredags på bilden. Satt på halva stolen bara, helt stilla och målade harmoniskt på min teckning. Så helt plötsligt gled stolen ut i slowmotion och jag satt helt plötsligt på golvet med penseln i handen. Allt gick så sakta och jag visade inget tecken på motstånd. Helt stört.

Har tre saker som irriterar mig så fruktansvärt. Ett att min skärm på mobilen har blvit ASrepig för att jag tog bort det där äckliga skärmskyddet, två att min tand typ faller samman och det ilar i den OCH TRE att min nya cykel suger balle. Den ska bort på en gång. Inga växlar och liten som fan=man kommer ingenstans när man trampar sig genomlökig. Irriterande numer fyra är att min chef ska byta restaurang, jag som har börjat tycka om honom.

Men någonting bra är väl att det är helg...och att jag äntligen har börjat få upp lite bränna!(och fräknar hihi) Biljetten till Elbafesten är dessutom inhandlad så nu ska jag bara hitta en somrig blommig klänning...

Nu ska jag sluta dokumentera mitt förflutna och spendera kvällen framför plugg med glass gjord på kesella och frukt, och så en skål med popcorn!


HÖRS
(Martina och jag påväg ut till skridskobanan i femman)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0