Onsdag

HEJ, här jävlar händer det grejer.
Imorse beställde jag hem denna klänning:


Somrigt tyg + billig= precis det jag letar efter! Dock är jag inte helt säker på själva plagget och hur det ser ut, men vi får se hur den sitter när jag provar den själv. Är jag nöjd blir det denna klänning jag kommer ha på både Elbafesten och på midsommar. Så fort mamma såg klänningen sa hon "Vad kort den är" och så säger hon VARJE gång jag visar en klänning. Till och med på mitt bröllop om jag skulle ha ett fett släp efter mig skulle hon ba "Nej men jag tycker nog att den är lite kort"

Hur som haver, saker och ting kring skolan och allt som kommer hända framöver börjar klarna upp. Det känns inte längre som en stor klump utan mer en kontrollerad situation, vilket är väldigt skönt. Det är mycket att göra nu inför både studenten och allt som händer därförinnan. Dessutom allt plugg nu de 2,5 veckorna som är kvar innan betygen sätts.

Har jobbat en sväng idag, eller ja, 4,5h. Ville hellre vara i skolan och måla på vår kalender, men jag hade helt enkelt inget val där. Fick istället springa runt på uteserveringen och jaga skräp som blåste runt, askul. Gästerna skrattade till och med, fast med mig och inte åt mig som tur var. Heheheh
Chefen kom fram till mig och berömde mig för vilket bra jobb jag hade gjort förra torsdagen då jag klarade gapen(person som kommer och beställer mat och granskar bemötande, maten, tiden och restaurangen)jag fick i kassan. Självklart skulle det inte ha gått utan hela teamets medverkan, men det känns skitkul att just jag fick ta den beställningen och att jag klarade det!

Har dessutom äntligen köpt min biljett till Peace and Love, det känns uuuunderbart. Jag är lite skeptisk hur jag och festivallivet ska gå ihop men tvekar inte en sekund då jag vill se så jävla många band. Skönt att släppa allt några dagar och inte bry sig om ett jävla skit. Det. kommer. bli. aweso.m.e.e.e.e.

Nu ska jag äta upp min mat och sen krypa ner under täcket och skriva klart allt inför mitt föredrag på fredag. Hittade förresten en liten fågelunge på uteserveringen idag, eller ja, jag vet inte om man kan säga unge eller foster. Såg bara ut som en grå klump men tittade man närmare såg man en näbb, prickar till ögon och någon slags kropp. Den var redan död, och jag kunde fan inte ta bort den. Chefen sa till mig att soppa bort den, men jag blev så skakis att jag lät den ligga kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0