Hemma

Är tillbaka på hemmaplan efter några smärtsamma dygn
ute på landet. Tanken av att sörpla kall sparrissoppa
genom sugrör igen gör mig spyfärdig.
Det är nu det skulle passa bra med en bild på mitt ansikte,
men det jag har att erbjuda är en liknelse:

Ungefär som svampbob fyrkant, ja.
Den här gången tog aldrig bedövningen
som den skulle, men han bestämde sig
för att börja dela tanden i munnen och
plocka ut den ändå.
Jag skrek och han drog.
Trauma

Nu ska jag ta en dusch och därfter badda min kind med is.
Imorgonbitti har jag frisörtid för att få bort min utväxt
och därefter ska jag både hämta ut min saknade HTC
och luncha med ett gäng vänner.

Det tar emot lite att jag ska gå tillbaka till Tele2 imorgon,
har varit där minst åtta gånger sedan jag köpte min
mobil i juli. Det är otroligt pinsamt att möta samma
person varenda gång och jag ber till gud att han inte
tror att jag är hemligt kär i honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0