Den temporära lyckan

Hade livets jävla helg i varbärjjjjjjj. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig med ord för att det ska gå att förstå. Men vi kan väl försöka: sol, roadtrip, utgång, idas snefylla, bakisdag vid havet, legendarisk kräftskiva med snapsvisor och dans på borden, pannkaksfrukost och onlinepizza. FAN va bra ni är.
 
...men nu känner jag mig mest...tom. Från noll till hundra på bara några timmar. Halvslumrade i bilen påväg hem i söndagsnatt med ett stort leende på läpparna och mumlade om hur lycklig jag var. Nästa morgon hemma i sängen och några timmar för mycket i back i sömn kändes inte livets lika festligt längre. Ordet framtid ekar högt i huvudet, med ett frågetecken efteråt.
 
Hur som, nu ska jag göra mig fräsch inför morgondagen. VD:n borta i USA för hela förestaget McDonald's kommer och besöker vår restaurang imorgon. Vår restaurang har lagt ut över en miljon kronor på hans besök som ska vara i ca 20 minuter. Bl.a. nya kläder och finskor till alla, helt ny uteservering med lekplats och självklart extrabeställd mat som pommes, bröd, kött, tomat och sallad som är lite extra fint utvalt. Världen är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0