Filtrera bort?

Var och träffade en del av släkten tidigare idag.
Som vanligt ska det diskuteras en hel rad saker,
och som vanligt ska jag bli så där jävla frustrerad att jag typ får andningssvårigheter.
 
Det är ett sånt evigt snack.
Om hur dåliga beslut folk fattar, hurvida dåliga människor alla är.
Jag tycker verkligen inte man sitter och dömmer en person som röker, när man
tidigare själv har varit rökare i över 25 år. Man borde förstå bättre.
 
Mamma tycker att jag borde "acceptera allas åsiker" och lära mig "filtrera bort saker".
MEN jag ställer snarare frågan om det verkligen är jag som borde lära mig något?
 
Världen vore en så mycket bättre plats om alla bara kunde låta bli att göra så mycket.
Sluta ha åsikter, dömma, klanka ner och ens kommentera andras liv.
Om alla bara kunde fokusera på sin egen jävla skit. Som förmodligen är åt helvete.
 

Kommentarer
Postat av: linn

Bra vero!!

2012-11-13 @ 14:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0