If you promise to save me, I'll save you

Längtan efter sängen är rätt desperat efter att äntligen ha avslutat en lååång jobbhelg.
Ikväll fick en gäst epilepsianfall ute i matsalen och jag sprang som en liten mormor
fram och tillbaka "SÄKRA ATT NI INTE BEHÖVER NÅGOT?????"
Hon hade alltså sällskap så läget var under kontroll.
Såhär i efterhand slog det mig att jag fan inte vet hur man ska gå till väga med en
person i en sån situation. Med tanke på att jag förra året när Maria svimmade ihop
i mitt kök sprang till telefonen och skrek till 112 att hon höll på att dö, har jag nog
lite att lära. Tur nog lever ju Maria idag, men vem vet vad som händer nästa gång.
 
Med andra ord tänkte jag avsluta dagen med att googla mig fram till detta.
Kan andra rädda mig, vill jag ju också kunna rädda dem, menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0