Boendet

Då ni.
Har fotat, och insett att bilderna blev rätt kassa.
Men det får gå, jag orkar inte städa och fixa till det igen.
 
Jag bor i Lysaker, som ligger lite i utkanten av storOslo.
Från centrum tar man tar sig hit med trikk(spårvagn) på 25min,
men med tåg tar det bara 10. Första intrycket av kollektivtrafiken gör
att jag inte ens märker av distansen, eftersom allt går så enkelt och snabbt.
 
Här delar jag och Ida på en femma. Lite folk på så stor yta, ja.
Men det är en kall källarlägenhet(!) med värme endast i våra två sovrum.
Resten av lägisen som är två vardagsrum, kök och badrum är därför kalla typ...jämt.
Springer runt i tofflor och stickat. Eldar i spisen för att hålla varmt. Går ut och jagar.
OSV
 
Huset!
Det är tre lägenheter på tre olika plan. Vår ingång är dörren precis bredvid bilen.
 

Vardagsrum
"Livets fåtölj" - Louise Faleij

Badrum

Och så rummet mitt.
Har släpat hit ljuslyktor, filtar och smyckesträd.
Borrat upp krok och spegel.
Bytt hylla, möblerat om, bäddat dubbelsäng.
-Allt för att göra det hemtrevligt!
 
Det är långt ifrån nyrenoverat, men det är inte heller äckligt.
För det är väl lite det jag kan tycka är gränsen mellan okej och inte okej går.
Jag trivs och har det himla bra!
Dock kan det få bli lite varmare nu så vi slipper frysa hemma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0