Livets up's and down's

Har haft ett jobbigt slut på veckan.
Livet känns så hoppppppplöst ibland????

Speciellt i fredags.
Jag hade köpt yoghurt och så ramlade det ett paket toapapper på min påse.
Det efterföljande yoghurtkaoset som uppstod.
Senare stod jag och lastade in öl i kylen på jobbet,
tappade(klumpjävel) ölen och det var helt plötsligt öl ÖVARALLT.
Sprang runt med ölen i handen och skrek, det sprutade åt alla håll och jag visste liksom
inte om jag bara skulle lägga mig ner på golvet och ge upp?
 
Därför tackar jag för denna söndag.
Som bekant stänger Rimi igen på söndagar,
och jag slipper sitta och skrämma kunderna i kassan med mitt leende.(när jag inte sprutar öl på dem)
 
 
Idag var den dagen då klockan aldrig ringde och vi sov till 14.
Förflyttade oss till soffan, lagade tacos och BARA NJÖT.
Eldade i spisen, tände massor av ljus och tittade på PLL.
Och såklart, numera söndagsrutin: varmbad! *flinet*
 
Ska sluta deppa för skitsaker.
"Man kan inte må dåligt över något man inte gör något åt",
är typ det klokaste jag hörde någon säga mig under hösten.
Ska nog tatuera in det på handen, så jag aldrig glömmer det.
 
NU ska jag bädda ner mig i mina nytvättade sängkläder,
äta något gott och lyssna på hp's podd.
Livet är nog inte så dumt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0