Min djävul till livskamrat

Vaknade häromdagen av ett sms.
Min nya telefon är levererad och klar för uthämtning.
Det får mig att längta hem så djävulskt.

Dock har jag plötsligt vant mig vid livet med djävulen.
Vant mig vid vad?
JO, den dör. JÄMT.
Jag kan maximalt använda spotify för att behålla den levande.
Så fort jag startar kamera ex. dör den.
Så fort ett program behöver uppdateras dör den.
Dör och kan inte användas fören den den har fått lite ström.
 
Om jag efter jobbet startar musiken innan jag hoppar på t-banan,
dör den så fort vi åker in i tunneln. Alltid.
Men väntar jag och startar musiken efter första hållplatsen kan jag lyssna hela vägen hem.
 
Häromveckan på gymmet fick den spel, bytte låt och ringde Louise så fort jag stoppade
ner den i träningsarmbandet. Kändes som jag hade att göra med ett barn,
"MEN NEJ VI SKA INTE RINGA LOUISE NU, OCH LÅT MAMMA LYSSNA PÅ DEN DÄR LÅTEN!!!!!"
 
Den här veckan nådde vi ändå toppen. Hemma, med ström ikopplat dog
den när jag skulle spara en bild genom instagram..............ville bara sjunka genom jordens yta.
 
Och detta har jag alltså lärt in att anpassa mig efter ?!?!?
*Kommer aldrig kunna använda en fungrande telefon normalt igen*
 
Dock ska det väl poängteras att det inte är tiden som har utvecklat dessa märkliga beteenden.
Jag är som bekant väldigt klumpig och undrar ibland om saker ligger oftare på golvet än i mina händer.
För att dra några exempel dök den i väldigt många snöhögar förra vintern och i höstas mös dess alla
beståndsdelar med de blöta höstlöven.
Just därför har jag handlat på mig skal och skärmskydd från dag ett till nyfödingen.
 
Vet inte vart jag egentligen vill komma, få lite medlidande kanske.
Och ett godkännande att jag faktiskt borde få ge igen?
Banka sönder skärmen med en hammare eller
typ lägga den under sängsbenet och kasta mig i sängen.
FUCKIN WITH ME HUUH?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0