Ungisar för framtiden

Har under min uppväxt fått höra hur hemska ungdomar är.
Att de inte bryr sig om andra än sig själva och att framtidens samhälle kommer rasa samman.
Mvh min mormor typ.
 
Jag förstår på ett plan, då "allt är upp till individen"-tänket osv är hur många tänker idag.

MEN, varje dag på jobbet är jag med om dessa människor som:
-Alltid ska ha kvitto eftersom de förväntar sig att de blivit lurade.
-Inte bryr sig ett dugg om kön som ringlar sig lång när de står och skramlar ihop sina mynt.
-Granskar hyllorna och letar efter prisfel.
-Ställer gärna sin vagn mitt i vägen och stannar upp allt runt dem.
(om man självklart inte räknar in de med fysiska komplikationer)
 
Kort och gott, negativa egoistiska konservativa besserwissrar.
Exakt vilken åldersgrupp tror ni har majorietet över dessa beteenden?
 
Dock träffar jag varje dag OTROLIGT trevliga äldre människor som inte har någon av dessa egenskaper.
Men det är bara en tanke som slått mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0