Min dag i punkter

  • Upp halv sex efter 3 timmars sömn och tog cykeln till jobbet i spöregnet.
  • Blev indelad i gruppen "förråd och vaktmästeri" med lättnad, medan det andra har varit ute i regnet hela dagen och plockat skräp har jag fått sitta inne i en slags "butik" och gett ut spadar, sopsäckar osv, fixat kaffemaskiner och startat diskmaskinen i lunchrummet. Under en timma innan lunch satt jag själv i en stol och stirrade framför mig, det kom två människor och skulle hämta saker. Resten satt jag bara där, så jävla tråkigt.
  • Svept kaffekopp efter kaffekopp i hopp om att aldrig bli trött.
  • Stannade kvar och åt min matlåda nr.2 på Tunby och bytte arbetskläder, sen när jag skulle ut därifrån var jag inlåst. Efter att ha sprungit runt fem varv inne i huset med gråten i halsen hittade jag äntligen en utgång. Väl framme vid cykeln var bakhjulet platt.
  • När jag äntligen kom till donk och tog emot beställningar i drivern fick jag nog en av de största chockarna någonsin i det huset. Det kom en tjej i en bil, jag "välkommen jag kan ta din besällning" tystnad...."det går bra att börja beställa". Då hör jag ett dovt mummel och tittar upp, hennes ruta är inte nervevad. "Du får veva ner rutan" tystnad..... slutade med att jag vinkade mot henne att hon skulle köra fram, och först då när hon kom fram "JAHA, sa du att jag skulle veva ner rutan? Uppfattade det först nu" VEM ÄR SÅ JÄVLA DUM?
  • Strax efter det skriker Sofie att det är en fågel inne i restauangen och båda börjar springa runt runt. En gäst som står och väntar på mat i drivern, "vadå sa ni att det var en råtta? jaha ÄR DET EN FÅGEL?!" som att en råtta inte vore värre liksom....hur som helst så visade det sig att det bara var en liten pluttis som hade kommit på vilovägar och Daniel fångade tillslut in den och släppde ut den i det fria.
  • När jag kom hem efter att ha fått promenera hem var jag så trött att jag började gråta för att familjen inte hade sparat ärtor till mig från middagen, eller det jag rättare sagt började gråta över var att mamma sa att hon kunde koka mera, men jag kände mig bara dum som skulle kräva det. Jag vill också äta middag med min familj, precis som alltid annars......
Nu kan jag inte sova på grund av all koffein jag har konsumerat idag. Borde somna som en stock tycker man, men jag får väl blunda och tänka på att jag har tjänat in över 1000 kronor idag. Dags att gå upp om 5 timmar..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0