Året 2015

Självklart vill jag vara djup och "utvärdera det gångna året" och kanske drömma om vad jag vill ska hända 2016.
 
Generellt sätt har det här året varit riktigt bra. Jag är nöjd. Mest över att jag vuxit som person. Annat bra har varit:
 
- När jag valde att söka vice ordförande i styrelsen fast att jag inte trodde att det var min grej, alls. Det kändes för seriöst för mig. Det visade sig passa perfekt och jag är så OTROLIGT glad över att jag gjorde det. Kommer gråta när vi avgår i feb, för nu är vi som en liten familj som har styrelsemöte tre timmar. Tack bullis för att bla du övertalade mig genom att säga "du ångrar bara det du aldrig gjorde".
 
- Att jag fick ta mina kliv innanför IKEAs blåa portar. Asså, ah! Är man frisk om man säger att man längtar efter att få jobba? Jag är i mitt esse när jag drar på mig de där kläderna och jag är så himla tacksam över att jag har fått den chansen.
 
- Att jag har fått besöka både Köpenhamn och London för första gången, och nu är jag på g till Warzsawa! Det stillar mitt sug efter backpacking iaf lite.
 
Men såklart har det varit tufft också. Skolan är rätt jobbig och i perioder går det inte alls som jag vill. Jag lider av brutala koncentrationsvårigheter och jag är inte långt ifrån att söka hjälp för utredning av ADHD. Året har fått sig ett rätt dåligt slut, men som jag känner just nu orkar jag inte må dåligt längre. Inte så att jag tränger bort det, utan jag har snarare låtit mig älta och vara nedstämd, just för att till slut vara så less på det att man bara vill blicka framåt och gå vidare. Efter regn kommer solsken och allt har sin mening här i livet! 
 
Om jag ska beskriva mitt personliga utvecklingsår med ett ord är det omtanke. Från att ha varit en snål och rätt självisk unge sen barnsben känns det alldeles faktastiskt att få se hur mycket man får tillbaka bara man är lite omtänksam. Det gör mig hundra gånger godare i längden att bjuda bort favoritgodisen i påsen jag var sugen på till någon annan, godisen är ju ändå borta efter jag stoppat den i munnen? De som fått mig att bli mer omtänksam är framförallt mina vänner i kalmar, det är så roligt att man kan smittas av de bästa egenskaperna från olika umgängeskretsar. Mycket tror jag också beror på att jag lämnat fågelboet och får bygga upp den person jag själv vill vara och inte påminnas av att jag var en liten skitunge som barn och behandlas därefter.  
 
2016
 
Det kanske finaste med att utvecklas och lära känna sig själv bättre, är att man kan studera sig själv utifrån en del. Man vet vem man vill vara och man vet vad man måste förändra för att ta sig dit. 
2016 vill jag ska vara året då jag tar tag i min träning mer seriöst. Man tappar lätt motivationen då man inte har ett specifikt mål och hälsosam mat redan håller en i "trim". Jag vill bli stark! Framförallt vill jag bygga upp en bättre hållning, rörlighet och muskulatur i mina knän. Eftersom att jag har lagt ner löpning på grund av mina knän vill jag träna massor utav spinning och till slut börja leda klasser.
 
Jag vill lägga mer krut på skolan och faktiskt ta vara på tiden, det har ju redan gått halva tiden. En tid som inte kommer tillbaka! Det känns skönt på ett sätt att avsluta styrelsearbetet och få lägga all krut på skola, träning och jobbet varannan helg.
Jobbet ja! Min tanke just nu är att söka till någon avdelning där man säljer möbler till sommaren. Just nu är det mycket plock och en viss dos kundkontakt, men jag vill ha mer kundkontakt! Det är det jag tycker är roligast. Ett leende från en gubbe som frågar efter utgången kan göra min dag.
 
Jag har inga resor under 2016 inplanerade ännu, men det ska det självklart bli! Min tanke just nu är någon sväng i vår runt valborg igen om det går ihop sig och kanske en sista minuten i sommar innan sista året drar igång. Tanken var egentligen tågluff i sommar med min fina Isabelle men vi har valt att skjuta på det för att få det precis som vi vill ha det. Den som väntar på något gott! 
 
Till sist har jag även en annan plan detta år: jag vill flytta. Jag trivs riktigt bra i min lägenhet nu, men det är småsegt att cykla 5km fram och tillbaka varje dag. Jag har lite krav på boende dock, så jag hoppas på att flytta iaf till sommaren. Jag tror det skulle göra mig till en mer spontan och obekväm person vilket jag skulle kunna behöva. 
 
Får ju inte heller glömma att jag ska på håkan på Ullevi i juni....behöver jag säga att jag längtar? 
 
Personligen behöver jag jobba på att låta mig vara ledig ibland. Jag fungerar som så att jag följer min kalender, är det tomt en dag i min kalender kan jag lika gärna jobba etc, vilket resulterar i att det kommer en dag då jag inte orkar kliva upp ur sängen. 100% rakt in i väggen, om och om igen! Detta är något jag alltid har gjort så jag måste komma på något sätt att vara lite realistisk och snäll mot mig själv. 
 
Något jag tänkt försöka anstränga mig lite extra med är att inspireras av människor, lyssna på poddar, läsa böcker/annat etc. Livet är inte svart och vitt även om man lätt tänker så, det finns så mycket kloka människor där ute som kan lära en massor av saker!
 
 
Nu rullar vi snart in i Danmark här, GOTT NYTT ÅR och världens största puss ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0