Mitt 2012 (Utkast från december 2012)

Jag kan inte med endast ett ord sammanfatta året som gått, så därför delar jag upp det i tre delar:
 
Vinter/vår:
Ja vänner, givetvis upptas detta av SÄLEN.
Sälen sälen sälen, den roligaste jag gjort  i mitt liv hittills.
Fyra månader av minnesluckor, kassatävlingar, vurpor i backen och gemenskap.
Tiden då jag lärde känna många nya härliga UNDERBARA människor,
och levde för varje sekund, minut, timme och vinbox som gick.
Om jag kunde, skulle jag spola tillbaka tiden om och om igen.
 
 
Sommar:
Här har vi den värsta delen av året, den stavas bäst ÅNGEST.
Ett desperat försök att hålla fast vid bubblan och det bekymmersfria,
vilket ledde till att jag många dagar inte fann någon anledning till att stiga upp ur sängen.
VAD. FAN. NU. DÅ.? Omställning mellan "leva för dagen" och "påbörja framtiden" kändes inte bekväm.
Dock hade jag en väldigt rolig sommar emellanåt, med bla pip, kräftis i varberg och coldplay.
 
 
Höst/vinter:
"Man kan inte må dåligt över något man inte försöker göra någonting åt" blev mitt nya motto.
Ställde mig frågan vad jag nu ville göra, och började planera hur det skulle gå till.
Så enkelt men ändå något man lägger så mycket ångest över.
Och där vände det, det var ju dags för något nytt nu!
I övrigt bestod hösten av nedräkning, oändliga höstkvällar av te&ljus,
avsmaken av dimmiga utekvällar, en helt ny inställning till gymmet,
och en ny insyn i vilka vänskaper som förtjänar att värdesättas.
 
 
Ett bra avslut ändå, tack vare att jag har känt att jag börjat bli mig själv igen.
Jag har fått tillbaka mitt driv, mina mål, min glöd och min oändliga energi.
2013 ska bli ett bra år. Bättre än 2012 i synpunkt på inställningen av framtiden.
SE UPPTÄCKA UTVECKLAS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0